جهاددانشگاهی براساس ماهیت فرهنگی و پژوهشی خود در بحث قاچاق کالا ورود کند
کد خبر: 3678771
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

جهاددانشگاهی براساس ماهیت فرهنگی و پژوهشی خود در بحث قاچاق کالا ورود کند

گروه سیاسی: رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: جهاددانشگاهی براساس ماهیت فرهنگی، علمی و پژوهشی خود می‌تواند در بحث قاچاق کالا ورود کند و تأثیرات قابل توجهی در بحث فرهنگ‌سازی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، دکتر چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان دیروز، 12 دی در نهمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا بیشترین اثرگذاری را در جامعه دارد.
وی افزود: جهاددانشگاهی بر اساس ماهیت فرهنگی، علمی و پژوهشی خود می‌تواند در این بحث ورود کند و تأثیرات قابل توجهی در بحث فرهنگ‌سازی داشته باشد.
وی به انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و جهاددانشگاهی اشاره و عنوان کرد: با توجه به این تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی می‌تواند نقش بسزایی را در خصوص حل این معضل که امروزه گریبانگیر جامعه شده است ایفا کند.
سهراب‌نژاد به مرکز افکار سنجی (ایسپا) و پرسشگرهای حرفه‌ای این نهاد اشاره و بیان کرد: این مرکز تا کنون با اجرای طرح‌های مختلف نظرسنجی آمارهای صحیح و دقیقی به استانداری ارائه دهد که کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم می‌تواند از این پتانسیل به طور مطلوب استفاده کند.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ادامه بیان کرد: اگر استانداری از این پتانسیل به خوبی استفاده کند، می‌تواند با آمارهای دقیق و صحیح فعالیت‌های خود را بهتر به انجام برساند.
وی در پایان یادآورشد: جهاددانشگاهی استان کردستان همچنین می‌تواند با ارائه طرح‌های پژوهشی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز یاری‌رسان این کمیسیون باشد.

captcha