خوابگاه حوزه علمیه صادقیه سمنان ساخته می‌شود
کد خبر: 3678935
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

خوابگاه حوزه علمیه صادقیه سمنان ساخته می‌شود

گروه اجتماعی: فرماندار سمنان از ساخت خوابگاه حوزه علمیه صادقیه این شهرستان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: این خوابگاه ۶۰۰متر مربع زیربنا برای میزبانی ۵۰ طلبه ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، سید عباس دانایی، فرماندار سمنان امروز 13 دی در بازدید از حوزه‌ علمیه صادقیه سمنان، با بیان اینکه خوابگاه این حوزه با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان ساخته می شود، گفت: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ طلبه و ۱۶۰ حجره را دارد که در ۶۰۰متر مربع زیربنا باهمکاری میراث فرهنگی به زودی ساخته خواهد شد.

وی افزود: به دلیل ثبت مکان حوزه علیمه صادقیه سمنان در فهرست اماکن تاریخی کشور ابتدا می بایست هماهنگی لازم با میراث فرهنگی صورت گیرد و سپس بتوانیم در تامین خوابگاه طلاب حوزه علمیه وارد شویم که خوشبختانه تعامل خوبی در این حوزه وجود دارد.

فرماندار سمنان با بیان اینکه می بایست از تمامی ظرفیت های برای تامین نیازهای حوزه علمیه صادقیه بهره مند شویم، اذعان کرد: نگاه دستگاه های ذی ربط به این مقوله خوشبختانه مثبت است.

حجت الاسلام علی مطیعی رئیس حوزه علمیه صادقیه سمنان نیز در این بازدید با بیان اینکه روند فعالیت حوزه‌های علمیه در مرکز استان و همچنین آمار طلاب تربیت یافته در این حوزه‌های علمیه، رو به رشد است، متذکر شد: امکان تحصیل طلاب از پایه یک تا ۱۰ در استان وجود دارد.

وی از تحصیل بالغ بر ۱۸۰ طلاب در حوزه علمیه صادقیه سمنان نیز خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا برای جذب هر چه بیشتر طلاب زیرساخت های مورد نیاز را تامین کنیم که خوابگاه در زمره این زیرساخت ها محسوب می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

captcha