مسئولان مطالبات به‌حق مردم را پیگیری و با آشوبگران برخورد کنند
کد خبر: 3679088
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳

مسئولان مطالبات به‌حق مردم را پیگیری و با آشوبگران برخورد کنند

گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به ناآرامی‌ها ‌و تحرکات آشوبگران در برخی مناطق کشور، گفت: مردم ایران، این بار نیز مثل همیشه، توطئه‌های دشمنان را خنثی و حتی در نطفه خفه کردند.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، ضمن محکوم کردن اقدام آشوبگران در حوادث اخیر، اظهار کرد: این اعتراضات دو چهره داشت؛ یک چهره آن مطالبات به‌حق مردم بود که باید به مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها رسیدگی شود که البته این چهره، خشونت و آشوبگری به‌همراه نداشت. چهره دیگر آن، رفتار آشوبگران بود که از این فرصت سوء‌استفاده و به بهانه حق و حقوق مردم، معرکه درست کرده و به مقدسات توهین کردند و خون‌ها ریختند.
وی ادامه داد: مطالبات به‌حق مردم همیشه بوده و امروز هم وجود دارد، اما مردم هیچ‌گاه به خاطر مطالبات‌شان آشوبگری نمی‌کنند. این آشوب‌ها را هم منافقین و ورشکسته‌های سیاسی و خارج‌نشینان عوامل صهیونیست بنا کردند. امام‌جمعه‌موقت اصفهان بیان کرد: واقعیت این است که مردم همیشه مشکلات داشته‌اند و در عین‌حال با کمبودها ساخته‌اند، در تظاهرات‌ بزرگ و رای‌گیری‌ها شرکت کرده‌اند، اما اکنون در این شرایط عده‌ای اخلال‌گر به دنبال فرصت و سوءاستفاده هستند و برهمین اساس مردم باید هوشیار باشند تا مجالی دست این توطئه‌گران ندهند.
رهبر با بیان اینکه مردم همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی و حتی در نطفه خفه کرده‌اند، تصریح کرد: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب، سینه خود را سپر بلا و حوادث کرده‌اند تا نقشه‌های بیگانگان را خنثی کنند. مردم در 9 دی حماسه آفریدند و در روزهای اخیز نیز همین مردم در شهرهای مختلف باحضور حماسی خود بار دیگر از انقلاب و ولایت دفاع کردند و شعار مرگ برآمریکا و مرگ براسرائیل سردادند. امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به نا آرامی‌ها و آشوب‌های اخیر در برخی مناطق کشور، بیان کرد: این حرکت‌های زشت، توسط مشتی اراذل و اوباش فریب‌خورده اتفاق ‌افتاد که البته با حضور مردم همیشه در صحنه، هرگز خللی به نظام نخواهد رسید. فردا جمعه نیز شاهد حضور مردم برای محکومیت این حوادث خواهیم بود.
حجت‌الاسلام رهبر گفت: مسئولان دولت و نظام باید مطالبات به‌حق مردم را پیگیری کنند. مطالبات مردم این است که تبعیض و بی‌عدالتی نباشد، از سرمایه داخلی حمایت و برای رفع بیکاری تلاش شود. در حال حاضر که بررسی بودجه 97 در مجلس مطرح است، دولت و مجلس باید رویکرد بودجه‌گذاری را به سمت مصالح مردم، روستاها، کم‌درآمدها و محرومین سوق دهند و صلاح کشور و مردم مظلوم و محروم را رقم بزنند.
وی افزود: باید با آشوبگرانی که پرچم جمهوری اسلامی را آتش ‌زدند و فتنه ایجاد ‌کردند نیز باید برخورد قانونی شود. نمی‌شود که عده‌ای در پشت صحنه فساد کنند و کسی هم متعرض آنها نگردد. هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد عده‌ای آشوبگر نظم زندگی مردم را به‌هم ریخته و مصالح عمومی را فدای خواسته‌های بیگانگان کنند.

captcha