نقش‌آفرینی بانوان موجب امتداد رسالت نبوی و قوام حکومت علوی شده‌است
کد خبر: 3679536
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱

نقش‌آفرینی بانوان موجب امتداد رسالت نبوی و قوام حکومت علوی شده‌است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه گفت: نقش آفرینی بانوان همواره در طول تاریخ اثبات و موجب امتداد رسالت نبوی و قوام حکومت علوی شده است.

راضیه پورحیدر مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اشاره به نقش بی بدیل زنان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی اظهار کرد: همواره نقش زنان در برهه های مختلف انقلاب بی بدیل و کم نظیر بوده مخصوصا زنانی که انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مدیون آن هاست.

وی با اشاره به توجهات مثبت و ارزشمند پیامبر اکرم(ص)، ائمه معصومین(ع)، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به زنان، بیان کرد: برگزاری اجلاس هایی همانند اجلاس بانوان که در راستای کنگره ملی ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد، ظرفیتی ویژه و مثبت برای آذربایجان غربی است که باید به نحو احسن از آن ها استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه، با اشاره به احساسات و عواطف لطیف زنانه ای که خداوند در وجود این قشر قرار داده است، افزود: در دوران ۸ سال دفاع مقدس زنان میهن اسلامی، با غلبه احساس مسئولیت خود به عنوان مادر شهید، همسر شهید و مادر شهید نقش آفرینی کردند.

پورحیدر با بیان اینکه توجه به نقش زنان در شمالغرب کشور مغفول مانده و بانوان تاثیرگذار در جامعه کمتر مورد توجه قرار گرفته اند، گفت: در سال های اخیر بسیاری از مادران شهدا را از دست دادیم در حالیکه هیچ یادگاری و اثری از آن ها نداریم.

مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه، با تاکید بر اینکه زنان بسترسازان فرهنگی جامعه هستند، تصریح کرد: هر قدر به زنان بیشتر بها داده شود در پایداری نظام اسلامی و ولایت پذیری جامعه تاثیرگذارتر است.

وی، گفت: آنچه همواره در طول تاریخ به اثبات رسیده، اینست که حرکت و نقش آفرینی یک بانو موجب امتداد رسالت نبی مکرم(ص) و قوام حکومت علوی شده است، بانویی که افق تاریک بشریت را دید و سینه خود را سپر حوادث عصر خود کرد تا بتواند امام زمانش را یاری کند.

پورحیدر، یاد آور شد: الگوگیری بانوان کشورمان از اینگونه شخصیت بی بدیل باعث تثبیت پایه های نظام و انقلاب خواهد بود، امید که ما نیز بتوانیم در رکاب ولی و مقتدایمان همچون حضرت فاطمه زهرا(س) خالصانه بکوشیم.

captcha