خراسان جنوبی به برند تخصصي در حوزه درمان در شرق كشور تبديل شود
کد خبر: 3679685
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
استاندار خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی به برند تخصصي در حوزه درمان در شرق كشور تبديل شود

گروه اجتماعی: استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به قابليت‌ها و ظرفيت‌هايي که در حوزه‌هاي درماني و پزشكي در خراسان‌جنوبي و بيرجند قرار دارد، اين استان و بویژه بيرجند قابليت اين را دارد كه به يك برند تخصصي در حوزه درمان در شرق كشور تبديل شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان در نشست صمیمانه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، رعايت استانداردهاي پيشگيرانه به منظور کاهش سرانه مصرف دارو در كشور و استان را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در صورت توجه به اصول پيشگيري و مقدم دانستن پيشگيري بر درمان در حوزه‌هاي مختلف مي توان تا حد زيادي ضمن جلوگيري از بروز بيماري از افزايش بيشتر سرانه مصرف دارو در جامعه كاست.

وی افزود: با توجه به قابليت‌ها و ظرفيت‌هايي که در حوزه‌هاي درماني و پزشكي در خراسان‌جنوبي و بيرجند قرار دارد، اين استان و بویژه بيرجند قابليت اين را دارد كه به يك برند تخصصي در حوزه درمان در شرق كشور تبديل شود.

مروج الشریعه، توسعه بهداشت و درمان را از جمله کلیدواژه‌های توسعه اقتصادي استان دانست و تصريح کرد: در صورت تبديل شدن بيرجند به يک برند تخصصي در حوزه‌هاي درماني رشد و توسعه استان در ساير بخش هاي اقتصادي نيز اتفاق خواهد افتاد.

مقام عالی دولت در استان، به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هاي بالاي علمي اعضاي هيات علمي و هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي بيرجند اشاره کرد و ادامه داد: يکي از مهمترين ويژگي‌هاي اين اعضاء تعلق خاطري است كه به موطن و زادگاه خود داشته و برغم فراهم بودن شرايط بهتر براي خدمت و زندگي در ساير نقاط كشور، در استان و شهر خود به ارائه خدمت مي‌پردازند.

مروج الشریعه، خراسان‌جنوبی را مرکز انسان‌های هوشمند و خاستگاه علماء و دانشمندان بزرگي برشمرد و گفت: با توجه به اين مهم لازم است تا رشته‌هاي پزشکي و تخصصي در حوزه‌هاي مختلف در بعد کمي و كيفي ارتقاء پيدا كند.

راه اندازی مرکز درمان بین المللي در بيرجند

استاندارخراسان جنوبی، راه اندازی مرکز درمان بین المللي در بيرجند را از ديگر اولويت‌هاي مهم کاري در اين حوزه دانست و تصريح کرد: مسئولين امر بايد زمينه‌هاي شناسايي و پذيرش بيماران از كشورهاي عراق، افغانستان ، پاكستان و... را فراهم کنند.

وی، جذب و فعال سازی پیشران‌ها در حوزه درمان را مورد تاکيد قرار داد و افزود: امروزه شتاب دهنده‌هاي اقتصادي در تمامي بخش‌ها نقشي تعيين کننده و مهم دارند، از اين رو در حوزه درمان نيز بايد اين شتاب دهنده ها شناسايي و مورد حمايت قرار گيرند.

مقام عالی دولت در استان، حمایت از مشاغل خانگی در حوزه‌هاي غذايي را مورد اشاره قرار داد و افزود: معاونت غذا و دارو مي‌تواند با شناسايي و شبکه‌سازي مشاغل خانگي که به مباحث تغذيه اي و غذايي مردم مرتبط مي‌شود با رعايت استانداردهاي لازم در جهت فعال‌سازي بيش از پيش آنها اقدامکند.

وی، خودتشخیصی و خوددرماني را از مشکلات فرهنگي جامعه در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد و ادامه داد: ترويج فرهنگ صحيح مصرف دارو و نيز توصيه هاي غذايي در راستاي تغذيه سالم و بهداشتي از ديگر مواردي است كه بايد در دستور كار مسئولين امر قرار گيرد.

استاندارخراسان جنوبی، استرس و فشارهای روحی و رواني را از جمله مشکلات زندگي‌هاي امروزي برشمرد و خاطر نشان کرد: استرس، نداشتن رفاه، کاهش آرامش و تغذيه نا مناسب و ناکافي از جمله عوامل بروز بيماري‌هاي فراوان جسمي و رواني است كه باید مورد توجه متوليان امر در حوزهه تغذيه سالم و تامين آرامش و آسايش براي مردم قرار گيرد.

مروج الشریعه، به حادثه خیز بودن استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اين امر احداث و يا پيش بيني مرکز درمان بحران، مي‌تواند ضمن کاهش هزينه‌هاي مادي از بسياري از هزينه‌هاي جاني نيز كاسته و موجب شود تا خدمت‌رساني به بيماران در كوتاه ترين زمان ممكن به انجام برسد.

در این جلسه هريک از اعضاي هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشکي بيرجند به ارائه نقطه نظرات، ديدگاه ها و مسائل و مشكلات كاري خود در حوزه هاي مختلف پرداختند.

captcha