۸۰ درصد از تعهدات اشتغال‌زایی قزوین محقق شده است
کد خبر: 3679998
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
معاون اقتصادی استانداری:

۸۰ درصد از تعهدات اشتغال‌زایی قزوین محقق شده است

گروه اجتماعی: معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: با ایجاد ۱۶ هزار و ۱۳۹ شغل بیش از ۸۰ درصد اشتغال استان محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی‌قرآن(ايكنا) از قزوين، منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایهگذاری استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۱۳۹ شغل در استان ایجادشده و با کمک دستگاههای اجرایی و بانکها شاهد تحقق ۸۰ درصدی تعهد شغلی استان هستیم.
وی بیان کرد: سامانه ایجادشده در استان با همکاری سازمان برنامهوبودجه و اداره کار استان بهعنوان یک کار جدید قابلتوجه است و همه اطلاعات لازم در خصوص اشتغال ثبتشده و میتواند در برنامهریزی و تصمیمگیریها استفاده شود.
معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: روی این سامانه میتوان تحلیل درستی ارائه کرد اما باید آن را بهروز کرد تا مورداستفاده کارشناسی قرار گیرد.
حبیبی تصریح کرد: تعهد استان در بخش اشتغال برای امسال ۲۰ هزار شغل بود که تاکنون با ایجاد بیش از ۱۶ هزار شغل حدود ۸۰.۶۵ درصد آن تحققیافته است.
وی گفت: تعداد بیمهشدگان جدید برای ما اهمیت زیادی دارد و باید ارزیابی درستی روی آن صورت گیرد تا از برنامه عقب نیفتیم و دچار انحراف نشویم و راستی آزمایی طرح نیز ضروری است.
معاون اقتصادی استانداری قزوین بیان کرد: از فرمانداران انتظار داریم راستی آزمایی طرح اشتغال را جدی بگیرند و مدیران دستگاههای متولی نیز در این کار مشارکت جدی داشته باشند تا کارها به نتیجه برسد.
حبیبی مطرح کرد: چند دستگاه اجرایی در ایجاد اشتغال از میانگین تعیینشده پایینتر هستند که باید تلاش کنند تا عقبماندگی خود را جبران کرده و به شرایط مطلوب برسند.
وی اضافه کرد: در اشتغال فراگیر نگران جذب اعتبارات هستیم و اگر دستگاهی از سهم پیشبینیشده هم متقاضی تسهیلات بیشتری باشد تأمین میشود و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم.
حبیبی اضافه کرد: دولت باید بسترسازی کند تا بخش خصوصی وارد کارشده و برای تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت کند و در اشتغال فراگیر و روستایی ما هیچ محدودیتی نداریم و هر طرحی که توجیه اقتصادی داشته باشد میتواند از تسهیلات بانکی برخوردار شود.
وی گفت: از کوچکترین طرح تا بزرگترین مورد که بتواند به اشتغال منجر شود توسط دولت دیدهشده و هیچ موردی را بدون پاسخ نمیگذاریم تا انگیزه لازم برای حضور بخش خصوصی و روستاییان در اجرای طرحها مهیا شود.
معاون اقتصادی استانداری قزوین اظهار کرد: دستورالعمل آئیننامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق شهری و روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی به دستگاهها ابلاغشده و باید با جدیت عملی شود.
حبیبی گفت: یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی مردمی شدن کارهاست و در این زمینه بستر لازم در استان ایجادشده است.

captcha