خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است
کد خبر: 3680051
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است

گروه معارف: امام جمعه اهل سنت سراوان گفت: دروغ در گفتار، مطابقت نداشتن حرف با عمل و خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است و خداوند در آیه 3 سوره صف هشدار داده است « كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد».

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان، صبح امروز در جمع نمازگزاران و طلاب حوزه علمیه زنگیان سراوان گفت: از نشانه‌های مؤمن واقعی این است که خوش رفتار بوده، کلام ناشایست نگوید و ظاهر و باطن او یکی باشد، یعنی نفاق و دورویی نداشته باشد.
وی ادامه داد: کسی که مسلمان است و خود را از امت رسول خدا(ص) می‌داند، نباید بد دهان باشد، چرا که رسول‌الله(ص) می‌فرمایند « إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى كُلِّ فَحَّاشٍ بَذِي ءٍ قَلِيلِ الْحَيَاءِ- لَا يُبَالِي مَا قَالَ وَ لَا مَا قِيلَ لَه؛ خداوند بهشت را بر هر فحّاش بد زبان بى شرمى كه باكى ندارد چه گويد و چه شنود، حرام كرده است».
امام جمعه اهل سنت سراوان بیان کرد: بد خُلقی کردن نیز شایسته امت رسول خدا نیست. نباید با همسر و اولاد یا افراد جامعه بدرفتاری کرد، زیرا از منظر اسلام، کسی برتری دارد و مسلمان‌تر است که خوش‌اخلاق‌تر باشد؛ إِنَّ أَحْسَنَ النَّاسِ إِسْلامًا أَحْسَنُهُمْ خُلُقا.
وی افزود: مسؤولین جامعه اسلامی نیز باید خیرخواه و دلسوز مردم باشد، نباید خود را جدای از مردم بدانند، زیرا در قبال مسلمانان وظیفه و مسئولیت داشته و باید در همه امور و تصمیم‌گیری‌ها، نفع مردم را در نظر بگیرد.
مولوی ساداتی اظهار کرد: در آیات قرآن کریم تأکید بسیاری بر وفای به عهد شده است، از جمله در آیه اول سوره مائده که آمده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ، ای مؤمنان به پیمان‌هایتان وفا کنید» و در سوره صف که خداوند می‌فرماید « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید».
وی افزود: دروغ در گفتار، مطابقت نداشتن حرف با عمل و خُلف وعده از نشانه‌های بارز نفاق است و خداوند در آیه 3 سوره صف هشدار داده است « كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ نزد خدا سخت ناپسند است كه چيزى را بگوييد و انجام ندهيد».
رئیس دارالعلوم اهل سنت زنگیان سراوان بیان کرد: اگر مسلمانی نماز بخواند و روزه بگیرد، اما حرف و عمل او یکی نباشد و خلف وعده کند، دچار نفاق و دورویی است.

captcha