مرمت بقعه «چهل اختران» روستای انجدان رو به پایان است
کد خبر: 3680124
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
حسینی خبر داد:

مرمت بقعه «چهل اختران» روستای انجدان رو به پایان است

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با تأکید بر اینکه توسعه و بازسازی بقاع متبرکه باعث رونق گردشگری می‌شود گفت: مرمت بقعه چهل اختران(چهل دختران) واقع در روستای انجدان با رعایت اصول معماری و با نظارت میراث فرهنگی رو به پایان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، سید محمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی، گفت: مرمت بقعه چهل اختران (چهل دختران) واقع در روستای انجدان با رعایت اصول معماری و نظارت میراث فرهنگی با اعتبار بالغ بر 350 میلیون ریال مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
وی ادامه داد: بقعه چهل اختران واقع در روستای انجدان شهرستان اراک در سال 87 به ثبت آثار ملی رسیده است پروژه مرمت این بنا با تهیه طرح، توسط مشاور در حال اجرا است و مراحل تکمیلی آن با نظارت کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی در حال انجام است.
حسینی اظهار داشت: آواربرداری از روی گنبد، پاکسازی کامل سازه گنبد، ایجاد شبکه بر روی گنبد جهت مبادلات هوایی، اجرای نمای آجری منطبق به اصل بنا، مرمت دیواره‌های جانبی امامزاده از اقدامات صورت گرفته جهت مرمت با رعایت اصول است.
وی در ادامه گفت: روستای انجدان از جمله روستاهای هدف گردشگری و کهن است که در37 کیلومتری شهر اراک واقع شده و این نزدیکی باعث سفر گردشگران از مرکز شهر به این روستا می‌شود و در حال حاضر به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان اراک شناخته می‌شود. تاریخ احداث این بنا مربوط به دوره صفویه است و مرمت آن به توسعه و رونق گردشگری می‌انجامد که علاوه بر تاثیر اقتصادی می‌تواند بر عمران و آبادانی منطقه تاثير بسزايی داشته باشد.

captcha