مردم رفسنجان به مرجعيت و مسائل ديني اهتمام خاصي دارند
کد خبر: 3680350
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۷
حسيني:

مردم رفسنجان به مرجعيت و مسائل ديني اهتمام خاصي دارند

گروه سیاست و اقتصاد: وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: نسل جوان بداند که گذشتگان آنها براي پيروزي انقلاب چه تلاش‌هايي کردند، عده‌اي تا درجه شهادت رفتند و عده‌اي مجروح شدند ضمن اينکه مردم رفسنجان هم هميشه پيشتاز بودند و به مرجعيت و مسائل ديني اهتمام خاصي دارند.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايکنا) از کرمان، سيدمحمد حسيني، وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي دیروز دوشنبه، 18 دی در مراسم بزرگداشت پايين کشيدن مجسمه شاه و روز رفسنجان در مسجد امام خميني(ره) رفسنجان با اشاره به اينکه در پيروزي انقلاب کساني پيشتاز بودند، گفت: مردم اکثر شهرهاي ايران دل به دريا زدند و با توکل به خدا انقلاب اسلامي را به پيروزي رساندند و طاغوت را ريشه‌کن کردند.
وي افزود: نسل جوان بداند که گذشتگان آنها براي پيروزي انقلاب چه تلاش‌هايي کردند، عده‌اي تا درجه شهادت رفتند و عده‌اي مجروح شدند ضمن اينکه مردم رفسنجان هم هميشه پيشتاز بودند و به مرجعيت و مسائل ديني اهتمام خاصي دارند.
حسيني بيان کرد: بزرگاني همچون رهبر انقلاب اسلامي، آيت‌الله خزعلي، همداني و ... هم در ايام قديم به رفسنجان سفر کرده و براي هدايت مردم و پيروزي انقلاب گام‌هاي موثري برداشتند.
وي با بيان اينکه برخي از اين روحانيان توسط رژيم شاهنشاهي و طاغوت به مناطق محروم کشور و نجف تبعيد مي‌شدند، ادامه داد: اين روحانيان منشا روشنگري بودند، منشا خير و برکت بودند انقلابيوني بودند که نترس و با شجاعت و شهامت مطالب خود را مطرح مي‌کردند.
وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: لذا بحث نارضايتي‌هاي موجود در کشور است و مسئولان بايد بپذيرند عملکردشان از نظر اقتصادي عملکردي درست نبوده و در سال پنجم دولت هستيد وعده چندماهه داديد و عمل نکرديد گذشته است، مسئله‌هاي بيکاري، رکود و تورم مردم را رنج مي‌دهد و رويکردشان را تغيير بدهند.
حسيني ادامه داد: برخي مسؤولان هزينه‌هاي ريخت و پاش زيادي دارند، با هواپيماي اختصاصي جابه‌جا مي‌شوند، مسئولان و وزرا سفرهاي خارجي را کم کنند، رؤساي دانشگاهي که دائم سفر خارج مي‌روند، نروند و دانشگاه را اداره کنند.
وي تصريح کرد: دولت در چند سال اخير هزينه‌هاي جاري‌اش دو تا سه برابر شده و به‌همين دليل کارهاي عمراني‌اش کم شده است، در کرمان مجموعه 90 درصد تالارهايي که در دست اقدام دارند خوابيده پروژه‌ها و طرح‌ها انجام نمي‌شود وقتي بحث برجام را گفتيد که از آب خوردن تا محيط زيست مشکلات کشور رفع مي شود براي چه توقعات را بالا برده و گفتيد همه تحريم‌ها با برجام برداشته مي‌شود.
حسيني اظهارکرد: بياييد رويکردتان را عوض کنيد در خارج کسي به‌فکر ما نيست ديديد که ترامپ و دخترش موضع گرفتند و از کشورهاي مختلف خواستند تا از آشوبگران در ايران حمايت کند لذا زمينه نارضايتي در مردم وجود دارد، لذا بايد کاري کرد که زمينه‌اي وجود نداشته باشد تا مردم به خيابان‌ها بريزند.
وزير اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامي تأکيد کرد: مهمترن سرمايه اجتماعي اعتماد مردم به مسئولان است، اگر مسؤولي خطا کند دشمن اين را تعميم مي‌دهد به همه مسئولان و به مردم و به انقلاب لطمه و ضربه مي‌زند از دستگاه قضايي مي‌خواهيم که دقت و سرعت در بررسي اين اغتشاشات داشته باشد.

captcha