هیئت امنای مساجد نسبت به کار قرآنی مسجدی توجیه شوند
کد خبر: 3681334
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
محمدی:

هیئت امنای مساجد نسبت به کار قرآنی مسجدی توجیه شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: ، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی استان مرکزی گفت: باید ائمه جماعات مساجد با شرکت در سمینارها و همایش‌های قرآنی نسبت به نقشی که مسجد می‌تواند در جذب جوانان به یادگیری علوم قرآنی ایجاد کند توجیه شوند.

حسین محمدی هزاوه، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به جایگاه مساجد در فعالیت‌های قرآنی گفت: مسجد می‌تواند پایگاه بسیار مناسبی برای آموزش قرآن باشد باید ائمه جماعات با شرکت در سمینارها و همایش‌های قرآنی نسبت به نقشی که مسجد می‌تواند در جذب جوانان به یادگیری علوم قرآنی ایجاد کند توجیه شوند .
وی به نقش روحانیون به عنوان مشوق جوانان در امر نماز و فعالیت‌های قرآنی مساجد اشاره و بیان کرد: روحانیون می‌توانند با اتخاذ روشی مناسب به فعالیت‌های قرآنی مسجد رونق دهند.
مدیر مؤسسه چراغ هدایت اراک افزود: رونق فعالیت‌های قرآنی مساجد مشروط به همکاری تمام ارکان مسجد است از هیئت امنا گرفته تا خادم مسجد، در غیر این صورت کار قرآنی ابتر می‌ماند؛ لذا همه دست اندرکاران مسجد باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی توجیه شوند، متأسفانه برخی از متولیان امور مساجد توجیه نیستند و حتی قائل به هیچ ارتباطی بین مسجد و قرآن نیستند و مسجد را به اقامه نماز جماعت خلاصه کرده‌اند و اجازه فعالیت قرآنی در مسجد را هم نمی‌دهند.
وی بیان کرد: سازمان‌هایی نظیر تبلیغات اسلامی می‌توانند متولیان مساجد اعم از هیئت امنا، خادمین و...را گردهم آورند و آنها را نسبت به فعالیت قرآنی مسجدی توجیه و ترغیب کنند به نحوی که خادم مسجد عامل جذب جوانان به قرآن باشد نه عامل تعطیلی کار قرآنی در مسجد.
پیشکسوت قرآنی کشور گفت: کارکرد امروزی مساجد پاسخگوی نیاز جوانان نیست متأسفانه فقط افراد سالخورده را در مساجد می‌بینیم حتی هنگام اقامه نماز جماعت به ندرت می‌توان چند جوان در صف نماز پیدا کرد مسئولان باید رویه خود را نسبت به این امر تغییر دهند.
محمدی اظهار کرد: برای جذب جوانان به فعالیت‌های قرآنی در مساجد باید از افراد صاحب روابط عمومی بالا استفاده کرد فردی که متوجه خدمات مسجد به قرآن و اسلام باشد، البته در شهر اراک مساجدی هم وجود دارد که هیئت امنا آنها به نقش قرآن در جذب جوانان توجه می‌کنند حتی در میان این افراد قاریانی نیز مشاهده می‌شود که رنگ و بوی مساجد را متفاوت می‌کنند همه این موارد ناشی از برنامه‌ریزی است.
مدیر مؤسسه چراغ هدایت اراک بیان کرد: اگر هیئت امنا و خادمین از چهره‌های قرآنی یا افرادی که دارای سابقه حضور در فعالیت‌های قرآنی هستند، انتخاب شوند در متقاعد کردن و جذب جوانان به مسجد و فعالیت‌های قرآنی موفق‌تر خواهیم بود.

captcha