نادیده گرفتن کرامت انسانی سبب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود
کد خبر: 3681343
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

نادیده گرفتن کرامت انسانی سبب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نادیده گرفتن کرامت انسانی در هر جامعه‌ای سبب ایجاد ناامنی در آن جامعه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، روز پنجشنبه 21 دی ماه در دوره آموزشی تکریم ارباب رجوع در اردبیل با اشاره به اهمیت و لزوم تکریم ارباب رجوع در دستگاه‌ها و نهادها و با تأسی از آیات و روایات اظهار کرد: یکی از توصیه‌های ارزشمند دین مبین اسلام حفظ کرامت انسانی است که ضرورت دارد تمامی ارگان‌ها به آن جامعه عمل بپوشانند.
وی با تشریح فلسفه ارباب رجوع گفت: تکریم ارباب رجوع در هر جامعه‌ای یکی از ویژگی‌های جوامع پیشرفته به شمار می‌آید و نادیده گرفتن کرامت انسانی در هر جامعه‌ای سبب ایجاد ناامنی در آن جامعه می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل برخورد ناصحیح و عدم راهنمایی مطلوب مراجعان را از موارد مهم و اصلی ایجاد نارضایتی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی دانست و بیان کرد: شایسته است تمامی کارکنان دستگاه‌ها با تأسی از بزرگان دینی نسبت حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع بیش از پیش همت کنند.
حجت الاسلام قاصدی با اشاره به مصادیق عملی تکریم ارباب رجوع افزود: پایبندی به اخلاق اسلامی، برخورداری از توانمندی و تخصص لازم، رعایت عدل و انصاف، رعایت نظم و انضباط، انجام سریع امور و کیفیت در کار و نیز داشتن روحیه عذرخواهی از مهم ترین مواردی است که باید در راستای تکریم ارباب رجوع رعایت کرد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در جامعه تصریح کرد: در حال حاضر بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه بوده و ایجاد اشتغال از مهمترین دغدغه‌های مسئولان است و مجموعه قضایی با حساسیت خاصی به این مسئله توجه دارد و در راستای تقویت واحدهای تولیدی و حمایت از سرمایه‌گذاری سالم در جامعه در تلاش است.

captcha