کم‌کاری تیشه به ریشه قرآن می‌زند
کد خبر: 3681442
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

کم‌کاری تیشه به ریشه قرآن می‌زند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه البرز با انتقاد از عملکرد برخی مبلغان قرآنی گفت: متاسفانه ضعف عملکرد در حوزه تبلیغ دین و قرآن فاصله بین مردم و قرآن را روز به روز بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام احمد اشرفی، رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز بر ضرورت آشتی مردم با قرآن و آموزه‌های دینی تاکید کرد و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر جایگاه قرآن و آموزه‌های دینی در جامعه کم رنگ شده است و مردم روز به روز از قرآن فاصله می‌گیرند.
وی افزود: فاصله بین مردم و قرآن به ضعف زیرساختی در این حوزه مربوط می‌شود، در گذشته روی اعتقادات و باورهای دینی جامعه بیشتر کار می‌شد و آموزه‌های دینی در زندگی مردم عملا جاری بود و همین نمود عملی قرآن در زندگی مردم فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج می‌داد.
این مسئول در ادامه به کم‌کاری مبلغان قرآنی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مبلغان قرآنی به وظایف خود در زمینه نشرو ترویج آموزه‌های قرآن به درستی عمل نمی‌کنند و این نقصان باعث می‌شود که چهره واقعی قرآن روز به روز ناشناخته‌تر شود.
اشرفی با تاکید بر اینکه فراگیری علم و مهارت‌های تبلیغی در امر تبلیغ بسیار مؤثر است، افزود: آنچه که در میان مردم بیش از این دو تأثیرگذار است، عمل مبلغان به دانسته‌های خود است.
رئیس امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه البرز ابرازکرد: تبلیغ، کار اصلی انبیا است و مبلغان ادامه‌دهنده این راه هستند، از این رو باید تبلیغ را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهم‌نامه قرآنی با آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: تعامل و هم‌افزایی در امر برگزاری مسابقات قرآن، بهینه‌سازی هزینه‌های برگزاری مسابقات و استفاده کارآمد از منابع انسانی، اعم از سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و ارتقای کمی و کیفی مسابقات با افزایش دایره شمول افراد تحت پوشش و ایجاد زمینه‌های حضور استعدادهای ممتاز قرآنی از مفاد اصلی این تفاهم‌نامه است.

 

captcha