احداث 5 باب خانه عالم در کهگیلویه و بویراحمد از سوی بنیاد برکت
کد خبر: 3681460
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

احداث 5 باب خانه عالم در کهگیلویه و بویراحمد از سوی بنیاد برکت

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد پنج باب خانه عالم توسط بنیاد برکت با اعتباری بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعداد 116 روحانی در سطح کهگیلویه و بویراحمد در طرح هجرت برای تبلیغ دین در سطح مدارس و روستاهای این استان مشارکت دارند.
وی افزود: از مجموع 116 روحانی که در طرح هجرت شرکت دارند، تعداد 74 روحانی ثابت در این امر مشارکت دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعداد 300 روحانی در مراسمات مختلف در سطح استان فعالیت دارند، بیان کرد: از این تعداد 200 روحانی به ترویج فرهنگ دینی و مذهبی در سطح روستاهای کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام برازش با اشاره به مداحان این استان، ابراز کرد: هم اکنون استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یک هزار مداح است
وی با بیان اینکه بیش از 80 خانه عالم در استان وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر تعداد 15 خانه عالم در حال احداث است که از این تعداد پنج باب خانه عالم توسط بنیاد برکت با اعتباری بیش از چهار میلیارد و 500 میلیون ریال در مناطق مختلف کهگیلویه وبویراحمد در حال احداث است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ساخت خانه‌های عالم در روستاها موجب ساماندهی فعالیت روحانیون در سطح روستاها می‌شود.
حجت‌الاسلام برازش یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت خانه عالم در روستاها اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اهداف ساخت خانه عالم در روستاها تعامل و ارتباط متقابل بین روحانیون و مردم و همچنین حل و فصل کردن مشکلات دینی و پاسخ به سوالات جوانان و نوجوانان است.
وی تاکید کرد: حضور جدی روحانیون مستقر در روستاها موجب می‌شود تا مردم در روستاها کمتر دچار مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 500 خانه قرآنی و 800 باب مسجد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

captcha