12 هزار دانش آموز در آذربایجان‌شرقی جذب دارالقرآن شده‌اند
کد خبر: 3681685
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸

12 هزار دانش آموز در آذربایجان‌شرقی جذب دارالقرآن شده‌اند

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، از فعالیت 44 دارالقرآن در استان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود نیروی متخصص، بیش از 12 هزار دانش آموز در استان جذب دارالقرآن‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، روز گذشته 23 دیماه در جلسه شورای قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان، از فعالیت 44 دارالقرآن در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: با وجود با وجود کمبود نیروی متخصص، بیش از 12 هزار دانش آموز در استان جذب دارالقرآن‌ها شده‌اند.

وی، با بیان اینکه سرانه فضای فیزیکی استاندارد برای اقامه نماز هر دانش آموز 50 سانتی متر است، افزود: سرانه استان آذربایجان‌شرقی 32 سانتی متر بوده و بالاتر از میانگین کشوری می‌باشد.

علمی، با اشاره به ارزش و اهمیت قرآن در زندگی بشر عنوان کرد: قرآن اساسنامه سعادت زندگی انسان است و انسان در سایه عمل به دستورات قرآن در زندگی خود موفق خواهد بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه در بیش از 4 هزار مدرسه استان نماز جماعت برگزار می‌شود، افزود: بیش از 142 روحانی در مدارس آذربایجان‌شرقی بعنوان پیش نماز شرکت می‌کنند.

captcha