نقش مساجد در پیروزى انقلاب، در جامعه تبین شود
کد خبر: 3681715
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

نقش مساجد در پیروزى انقلاب، در جامعه تبین شود

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی گفت: مساجد در پیروزى انقلاب و تداوم آن، نقش تعیین‏ کننده اى داشته است و این نقش باید در جامعه تبین شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید بهاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی، روزگذشته 23 دی ماه در جلسه بررسی راههای ترویج نماز در مساجد، که با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی در حوزه علمیه برادران ولیعصر(عج) این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: نقش آفرینی مساجد در عرصه های مختلف جامعه اسلامی، توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی را به دنبال داشته است.
وی افزود: بدون شک هر جامعه ای که مساجد آن از جهت حضور مردم در نمازهای جماعت و جمعه آبادتر و زنده تر باشد، زندگی در آن جامعه با آفات مادی و معنوی کمتری همراه خواهد بود، و این سرّ سفارش مکرر اهل بیت علیهم السلام به حضور در مساجد است.
حجت‌الاسلام بهاری تصریح کرد: مسجد یک پایگاه و یک مأمن برای مردم و جوانان باید باشد، به طوری که اگر کسی مشکلی داشت حس کند در مسجد کسی هست که به او کمک کند، یا جوانی که به لحاظ روحی دچار مشکل است دوای خود را در مسجد بیابد، بالاتر از این، حتی برای این‌که سرگرم و شاد شود به مسجد بیاید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: همه می دانیم، جذابیت و توجه به نیاز مخاطب، حرف اول را می‌زند، و هر کسی سعی دارد که با ابزارهای جدید جوانان را به خود جذب نموده تا بتواند آنان را با تفکر و روش خود آشنا سازد، مسجد باید، با رقبای قدرتمندی مبارزه نماید و بتواند با برنامه‌های خود، جوانان را به سمت خود جذب نماید.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمی خاطر نشان کرد: در جامعه ی اسلامی ما، بیشتر جوانان بخشی از اوقات خود را در فضای مجازی به سر می‌برند، و طبیعی است که مسجد اگر بخواهد پویا باشد نمی‌تواند نسبت به این فضا بی‌تفاوت باشد و از ظرفیت‌های آن استفاده نکند.
وی با تاکید بر این که باید به شبهات وسئوالات جوانان پاسخ داده شود،گفت: مسجد پویا نمی‌تواند نسبت به افکار جوانی که به آن مسجد می‌آید، بی‌تفاوت باشد یا آن را سرکوب نماید. بلکه پاسخ مبرهن و مستدل روحانی محترم مسجد، خود نو بودن و پویایی مسجد را نشان می‌دهد و موجب جلب اعتماد جوانان به مسجد می‌شود.

captcha