ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به 102 نفر از زندانیان سلماس
کد خبر: 3682036
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷

ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به 102 نفر از زندانیان سلماس

گروه اجتماعی: رییس مرکز فنی و حرفه ای سلماس از ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به 102 نفر از زندانیان سلماس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 24 دی اکبر حاضری مدیر مرکز فنی و حرفه ای سلماس در جریان بازدید فرماندار این شهرستان از مراکز فنی و حرفه ای موجود در سلماس با اشاره به خدمات مختلف ارائه شده به اقشار مختلف مردم در این مراکز اظهار کرد: تاکنون یک هزار و ١٧٨ کارآموز در یک مرکز ثابت و ٣٣ مرکز سیار شهری و روستایی فنی و حرفه ای بیش از ٢١١ هزار نفر ساعت آموزش را در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر طی کرده اند.

حاضری با اشاره به مشارکت بیشترین تعداد فراگیران در بخش صنعت، گفت: در این دوره ها همچنین بیش از 30 هزارنفرساعت آموزش به 500 نفر از اصناف در زمینه های مرتبط با شغل خود و مسائل ایمنی و بهداشتی مرتبط با آن ارائه شده است.

وی درخصوص برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای زندانیان سلماس افزود: ١٠٢ نفر از زندانیان سلماس در قالب ٢٥ هزار نفر ساعت آموزش دیده اند که ضمن پر کردن اوقات فراغت زندانیان، زمینه ایجاد اشتغال برای آنها در قالب کارگاه تاسیسات ساختمانی، برق، جوشکاری را بعد از رهایی از زندان فراهم می سازد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای سلماس با اعلام خبر راه اندازی کارگاه آزمون آنلاین مرکز آموزش فنی و حرفه ای سلماس، یادآور شد: کارآموزانی که دوره های آموزشی را پشت سر گذاشته اند، می توانند با حضور در این آزمون ها مدرک خود را اخذ کنند.

حاضری بیان کرد: با راه اندازی این کارگاه زمان آزمون از 2 ماه به یک هفته کاهش یافته و از نظر حذف هزینه های مربوط به برگزاری آزمون از جمله مراقبان و هزینه های برگزاری آزمون حضوری،‌از نظر اقتصادی نیز هم برای مرکز و هم برای شرکت کنندگان به صرفه می باشد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات برای قبول شدگان در آزمونهای فنی و حرفه ای تاکید کرد: پس از آموزش های تئوری و عملی به قبول شدگان در آزمون ها، کارت مهارت بین المللی صادر می شود تا مهارت یافتگان بتوانند جهت اخذ پروانه کسب، دریافت تسهیلات و برقراری بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند.

captcha