تبیین دستاوردهای انقلاب؛ اولویت‌ برنامه‌های ستاد دهه فجر دانشگاهیان
کد خبر: 3682309
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

تبیین دستاوردهای انقلاب؛ اولویت‌ برنامه‌های ستاد دهه فجر دانشگاهیان

گروه فرهنگی: رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان گفت: امید آفرینی از مواردی است که باید در ایام دهه فجر در سطح جامعه ایجاد شود چراکه دشمنان درصدد هستند جامعه را به سمت ناامیدی بکشانند تبیین دستاوردهای انقلاب در وهله اول بر عهده دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، اکبر اسدی رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان، امروز در نخستین جلسه کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان، با تبریک فرا رسیدن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور ایثار و فداکاری همه کسانی است که در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا این نظام با هدایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره) به ثمر برسد و همه ما مدیون آنها هستیم.
وی ادامه داد: ایام دهه فجر، بهترین زمان ممکن برای تجدید پیمان دوباره با آرمانهای انقلاب اسلامی است و در این ایام باید به درستی اهداف انقلاب اسلامی برای قشر جوان به خصوص دانشجویان تبیین گردد.
اسدی تأکید کرد: دهه فجر امسال نیز نسبت به سال‌های گذشته دارای حساسیت بیشتری است پس ضرورت دارد که ویژه برنامه‌های این ایام با دقت زیادی برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید مبتنی بر بصیرت‌افزایی برای قشر دانشجویان باشد که این موضوع همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده ، بصیرت‌افزایی یعنی تحلیل صحیح رویدادهای محیط پیرامون که در واقع دانشجو باید نسبت به موضوعات مختلف آگاهی درست داشته و به موقع بتواند نسبت به آن عکس العمل درستی را نشان دهد.
وی با بیان اینکه دانشگاهیان قشر فرهیخته جامعه هستند، گفت: امید آفرینی دومین موردی است که باید در سطح جامعه به ویژه در ایام دهه فجر ایجاد شود چراکه دشمنان درصدد هستند جامعه را به سمت ناامیدی بکشانند و سطح جامعه و کشور را بصورت نامطلوب جلوه دهند پس تبیین صحیح وضعیت کشور و اهداف انقلاب و دستاوردهای آن در وهله اول بر عهده دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.
مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان اذعان کرد: دشمن‌شناسی از موضوعات دیگر است که باید در کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر مورد تأکید قرار گیرد که در وقایع و اغتشاشات اخیر این امر به خوبی مشهود بود چراکه سرمنشأ و گرداننده اصلی این وقایع خارج از مرزها بود و هر کسی که به خوبی دشمنان انقلاب اسلامی و اهداف آنها را نشناسد، به دام آنها خواهد افتاد.
وی با تأکید بر اینکه وحدت و همبستگی بیش از هر زمان دیگر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این امر تاکنون باعث حفظ نظام جمهوری اسلامی و یکی از رموز اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ایمان به خدا و وجود رهبر معظم انقلاب بوده است لذا این مهم باید همواره مورد تاکید قرار گیرد.
وی افزود: خودباوری از دیگر مواردی است که باید در برنامه‌های دهه فجر به آن پرداخته شود و تحقق آن ایمان واقعی به این امر است و ما در این چهار دهه انقلاب اسلامی شاهد بودیم که روحیه خودباوری مشکل‌گشای بسیاری از موارد و موضوعات بوده است و دستاوردهای زیادی از طریق ایجاد روحیه خودباوری جوانان در کشور بوجود آمده است.
اسدی با بیان اینکه توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت است گفت: اقتصاد پاشنه آشیل دشمن است و رهبر معظم انقلاب همواره به مسئولین و مردم در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی توصیه و تأکید زیادی داشته اند؛ باید توجه کرد که انقلاب اسلامی دارای آرمان‌های بلندی است اما در این مسیر نقاط آسیب باید به درستی مورد دقت و بررسی قرار گیرد.
مسئول کمیته دانشجویی ستاد دهه فجر استان همدان در پایان تاکید کرد: در جهت برنامه‌ریزی دقیق تر و ایجاد شور و نشاط در برنامه ها ، ضرورت دارد کمیته دانشجویی دهه فجر در درون هر یک از دانشگاهها و با حضور کلیه تشکل‌ها تشکیل شود.

captcha