مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر در اولویت قرار دارد
کد خبر: 3682400
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

مردمی بودن برنامه‌های دهه فجر در اولویت قرار دارد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مردمی و خلاقانه بودن دو مولفه اساسی این برنامه‌ها در استان یزد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سید خلف حوتی نژاد، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد 24 دی ماه در کمیته فرهنگی هنری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی یزد گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم که به نوعی این ٤ دهه به عنوان زمان پختگی انقلاب اسلامی و بلوغ کامل مطرح می شود.

وی افزود: امسال مقدمه ای برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است و به نوعی ورود به مرحله پخته شدن انقلاب اسلامی را داریم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: مردمی بودن یکی از اولویت های ما است که با این نگاه انجمن های و گروه های مختلف را دعوت می کنیم زیرا معتقدیم اگر بخواهیم نگاه ما به سمت مردمی شدن باشد باید از تمامی اقشار استفاده کنیم.

حوتی نژاد گفت: با توجه به این که تمامی مراحل انقلاب با حضور پرشور مردم برگزار شده است ما نیز معتقد هستیم باید در برنامه های مختلف فرهنگی و هنری بایستی با تشکل ها و گروه های مردمی همراه شویم و حضور آنها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را در زمینه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی دارد که خلاقانه بودن و شاخص بودن به نوعی در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: برای مردم بودن و خلاقانه بودن دو مولفه اساسی است که باید در نظر بگیریم و برنامه های امسال را به این منظور برگزار کنیم.

حوتی نژاد بیان کرد: ما در کانون های مساجد به نوعی پیوند برنامه های فرهنگی هنری در مساجد را بایستی دنبال کنیم که نقد کتاب، نقد فیلم و نقد تئاتر میتواند از جمله این برنامه ها باشد.

وی افزود: کانون های مساجد به عنوان بزرگترین پایگاه های مردمی ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که امیدواریم بتوانیم بیشترین فعالیت ها را در این زمینه داشته باشیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: برنامه های شاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دهه فجر انقلاب اسلامی شامل اکران همزمان فیلم های دهه فجر در یزد، جشنواره ملی نقاشی خط آیات، جشنواره تئاتر فجر استانی، نمایشگاه عکس و کتاب انقلاب در تمامی شهرستان های است.

captcha