حضور تبلیغی قاریان بین المللی آذربایجان غربی در استان آغری ترکیه
کد خبر: 3682606
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

حضور تبلیغی قاریان بین المللی آذربایجان غربی در استان آغری ترکیه

گروه اجتماعی: حجت الاسلام کریمی با اشاره به مشترکات دینی بین ایران و ترکیه، گفت: استان آذربایجان غربی در ساحت قرآن نیز، مفتخر به داشتن اساتید و قاریان بین المللی است که می توانند در ایام رمضان نیز در محافل انس با قرآن استان آغری ترکیه حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز 26 دی ، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در دیدار هیأت گردشگری استان آغری ترکیه اظهار کرد: آذربایجان‌غربی یک استان بزرگ بوده و در مقایسه با استان آغری ترکیه که ٦٠٠ هزار نفر جمعیت دارد، بیش از سه میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی با اشاره به وجود شخصیت ها و مفاخر فرهنگی و دینی در آذربایجان غربی تصریح کرد: صنایع دستی هنرمندان استان در زمینه مجسمه سازی، پیکرتراشی، ریزه کاری نه تنها در کشور بلکه در دنیا مطرح است.

حجت الاسلام کریمی به ظرفیت استان در حوزه تئاتر و موسیقی به ویژه فولکور آشیق اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه موسیقی عاشیق در ایران و به ویژه آذربایجان غربی و علاقه مندی مردم استان آغری ترکیه به این فولکور، برگزاری جشنواره موسیقی عاشیقی با حضور هنرمندان دو کشور می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

وی افزود: آذربایجان غربی براساس قابلیت های هنری و فرهنگی برای برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها در قالب تفاهم نامه دو طرفه با استان آغری ترکیه اعلام آمادگی می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به مشترکات دینی بین ایران و ترکیه گفت: استان آذربایجان غربی در ساحت قرآن نیز، مفتخر به داشتن اساتید و قاریان بین المللی همچون حامد ولیزاده و وحید وکیلی است، همانطور که این دو قاری بین المللی از کشورهای مسلمان دیگری درخواست برای آموزش و قرائت در محافل انس با قرآن دارند، می توانند در ایام رمضان نیز در محافل انس با قرآن استان آغری ترکیه حضور یابند.

وی بیان کرد: در رابطه با قرآن کریم نیز کارهای هنری بسیار ارزشمندی انجام شده است که برپایی نمایشگاهی در این رابطه ضمن معرفی آثار هنرمندان، در واقع خدمت به دین و قرآن است.

captcha