اجرای برنامه تدبیر در 430 آموزشگاه کردستان
کد خبر: 3682673
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

اجرای برنامه تدبیر در 430 آموزشگاه کردستان

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، گفت: در راستای ارتقای مدیریت آموزشگاهی، برنامه تدبیر در 430 آموزشگاه استان اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، صدیقه عبدالهی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان، امروز، 26 دی ماه در دوره آموزشی راهبران آموزشی و تربیتی شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که در دانشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ به بیان اولویت‌های کاری آموزش ابتدایی استان پرداخت و ارتقای مدیریت آموزشگاهی را یکی از مهم ترین برنامه این حوزه در سال تحصیلی جاری عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در این راستا برنامه تعالی مدیریت در 28 آموزشگاه و برنامه تدبیر در 430 آموزشگاه استان در حال اجراست، افزود: توسعه عدالت و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی را یکی دیگر از برنامه‌های اولویت‌دار حوزه آموزش ابتدایی است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: برنامه انسداد مبادی ورودی بی سوادی در همین راستا است که باید تلاش کنیم هیچ دانش آموز تارک و بازمانده از تحصیل در سطح استان نداشته باشیم و از همه پتانسیل ها برای جذب و نگه داری دانش آموزان استفاده کنیم.
عبدالهی با بیان اینکه بهبود کیفیت آموزشی یکی دیگر از برنامه‌های مهم این حوزه است؛ عنوان کرد: معلمان برای ایجاد یادگیری عمیق و پایدار باید زمینه مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های گروهی و تحقیق و پژوهش در دانش‌آموزان را فراهم کنند.
وی بر فراهم‌سازی زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان در ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید و اعلام کرد: معلمان ابتدایی باید مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان را نهادینه کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان بر تعامل مستمر اولیای دانش آموزان با مربیان و متولیان آموزشگاه تاکید کرد و یادآور شد: باید پیشبرد اهداف آموزش و پرورش از پتانسیل اولیا در همه زمینه بهره گرفت.

captcha