قرار داشتن نخبگان و کارشناسان در مرکز سیبل جنگ نرم دشمن
کد خبر: 3682722
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵

قرار داشتن نخبگان و کارشناسان در مرکز سیبل جنگ نرم دشمن

گروه فرهنگی: مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین گفت: دشمن برای نفوذ و دستیابی به اهداف خود می‌خواهد با ایجاد تغییر در افکار و آراء مردم به ویژه نخبگان و کارشناسان برای به وجود آمدن تردید در ارزش‌ها و باورها و سپس با ایجاد تغییر در افکار توده‌های مردم و پذیرش اهداف و ارزش‌های مورد استفاده دشمن فرصت تهدید و اعمال قدرت دشمن را عملی می‌نماید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین، در نشست بصیرتی، سیاسی طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ‌الاسلام به مسئله جنگ نرم از سوی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: معمولاً زنجیره‌ای از تهدیدات توسط دشمنان به وجود می‌آید و این زنجیره از به وجود آمدن احساس تهدید شروع‌شده و تا تشدید عوامل و شرایط گوناگون و برخورد منافع بین کشورها ادامه می‌یابد.
وی افزود: هنگامی که منافع حیاتی و مهم هر جامعه مورد تهدید قرار می‌گیرد، امنیت آن جامعه  نیز مورد تهدید قرارگرفته که باید در این عرصه هوشیار باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین ادامه داد: دشمنان با استفاده از ابزار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، برای ایجاد رعب در مردم و به وجود آمدن شرایط بحران و نگرانی‌های اجتماعی، سیاسی و در خطر قرار دادن ساختارهای سیاسی و اجتماعی کشور تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: مردم و مخصوصاً نخبگان و کارشناسان در جنگ نرم جزو گروه‌های هدف هستند و دشمن سعی می‌کند به‌طرف مقابل خود اعمال قدرت نماید و بدون استفاده از زور و با استفاده از شیوه‌های پیچیده و غیرمستقیم، طرف مقابل را به تأیید و انجام اعمال ناخواسته‌ای وادار می‌کند.
وی ادامه داد: دشمن برای نفوذ و دستیابی به اهداف خود به‌صورت های گوناگون عمل می‌نماید و با ایجاد تغییر در افکار و آراء نخبگان و کارشناسان برای به وجود آمدن تردید در ارزش‌ها و باورها و سپس با ایجاد تغییر در افکار توده‌های مردم و پذیرش اهداف و ارزش‌های مورد استفاده دشمن فرصت تهدید و اعمال قدرت دشمن را عملی می‌نماید.
مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروزه بهره‌گیری از رسانه‌ها و ساخت فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیون ماهواره‌ای برای تغییر تدریجی ارزش‌ها و باورهای مردم از شیوه‌های جنگ نرم است.
وی عنوان کرد: دشمن با صرف هزینه کمتر از طریق جنگ تبلیغاتی و جنگ روانی و به‌صورت غیرمستقیم، فشار روانی و فرهنگی را به توده مردم اعمال می‌کند و با ترغیب مردم و تشویق غیرمستقیم آنان، اهداف خود را به دست می‌آورد.
حجت‌الاسلام عباسی در پایان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری تبلیغات، شایعه‌پراکنی، تخریب ارزش‌ها و عقاید، نشر اطلاعات غلط و برانگیختن احساسات و هیجانات، از روش‌های این نوع تهدید دشمن است.

captcha