آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در جامعه است
کد خبر: 3682858
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در جامعه است

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در جامعه است و باید از همه جوانب مورد توجه قرار گیرد، چرا که نسل‌های بعدی با نشأت از این نهاد به جامعه می‌پیوندند؛ لذا از والدین خواستاریم نسبت به فرزندان خود حساس باشند و در راستای کمک به آموزش و پرورش قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان امروز، 27 دی ماه در مراسم  گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش (24تا30 دی ماه) که در دبستان هیأت امنایی سینا برگزار شد، اظهار کرد: راز موفقیت آموزش و پرورش در مشارکت مردمی است.
وی به اهمیت نقش اساسی شوراها به عنوان رابط بین مردم و آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: شوراهای آموزش و پرورش با مشورت و هماهنگی مشکلات مردم را رفع کرده و خوشبختانه در چند سال اخیر آموزش و پرورش در میان مردم جایگاه مناسبی پیدا کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، بیان کرد: آموزش و پرورش حساس‌ترین نهاد در جامعه است و باید از همه جوانب مورد توجه قرار گیرد، چرا که نسل‌های بعدی با نشأت از این نهاد به جامعه می‌پیوندند؛ لذا از والدین خواستاریم نسبت به فرزندان خود حساس باشند و در راستای کمک به آموزش و پرورش قدم بردارند.
رضا خضری، مدیر آموزش و پرورش بانه در ادامه این جلسه گفت: در دین مبین اسلام بر اهمیت وجود شورا تأکید و ثابت شده که همواره موجب رشد و پیشرفت سریع جوامع بشری بوده‌اند.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی و وسعت آموزش، مشارکت شورا ها و مردم می تواند نقش مهمی در رسیدن به اهداف این نهاد داشته باشد.
خضری اظهار کرد: در سال 92 فقط پنج مرکز پیش دبستانی در بانه وجود داشت اما هم اکنون 55 مرکز در حال فعالیت است که دو هزار و 700 نو آموز را تحت پوشش قرار داده اند این مهم نشان از رشد 170 درصدی این مرکز است.
وی افزود: همچنین طی 2 سال گذشته، حیاط 24 واحد آموزشی توسط اعضای شورای بانه و شهرداری آسفالت شده که این نشان از همدلی بین مسئولین و مردم است.
مدیر آموزش و پرورش بانه عنوان کرد: هیچکس بخاطر نبود فضای آموزشی از تحصیل محروم نمی‌شود اگر چه بعضی توقع دارند برای تعداد اندکی دانش آموز در هر روستا فضاهای آموزشی احداث شود اما در سطح شهرستان با وجود مدارس شبانه روزی امکان جذب تمامی واجب التحصیلان را داریم.
وی بیان کرد: این نهاد نسبت به آینده تحصیلی دانش آموزانی که از آن خارج می‌شوند حساس است در همین جهت از تعداد 954 رتبه برتر استان 113 رتبه مربوط به شهرستان بانه بوده است.
خضری عنوان کرد: سهم این شهرستان از داوطلبان کنکور تنها 7 درصد بوده درحالی که سهم رتبه‌های برتر آن 12 درصد است که این هم از مصداق‌های موفقیت و قدرشناسی کارکنان آموزش و پرورش بوده است.
وی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده مشکلات آموزش و پرورش بانه را نیز اعلام کرد و خواستار رسیدگی به ایجاد فضای آموزشی بیشتر کمبود نیروی انسانی و... شد.
فلاحی فرماندار بانه در پایان به نقش شورا های آموزش و پرورش در میان مردم و این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: مشورت مردم در امور باعث رشد و توسعه هرچه بیشتر این مملکت و آبادانی آن می‌شود.

captcha