فعالیت 73 روحانی مستقر در استان اردبیل
کد خبر: 3682894
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

فعالیت 73 روحانی مستقر در استان اردبیل

گروه معارف: مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: 73 روحانی در مناطق محروم 9 شهرستان استان اردبیل مستقر است.

حجت‌الاسلام انور قاسمی، مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل درگفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با اشاره به اهداف و ماموریت‌های طرح «استقرار روحانیون در نقاط محروم کشور» گفت: هدف اساسی این طرح، بسط عدالت نظام جمهوری اسلامی در جنبه فرهنگی و در عرصه تبلیغ است و اساس کار بر نشر مبانی و معارف اسلام ناب محمدی (ص) است.
وی ادامه داد: این روحانیون پیام رسانانی هستند که پیام الهی و سیره و سنت رهبران دینی و فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می رسانند.
مسئول امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: 32 روحانی در شهرستان اردبیل،4 روحانی در مشکین شهر،4 روحانی در گرمی، 5 روحانی در بیله سوار، 12روحانی در شهرستان پارس آباد، 4 روحانی در خلخال، 43 روحانی در نیر و 4 روحانی در کوثر و 5روحانی در شهرستان نمین مستقر است.
قاسمی ادامه داد: تعدادی از روحانیون در خانه‌های عالم و تعدادی از هم در شهر خدمت می‌کنند که از جمله فعالتهای آنان برگزاری نمازهای جماعت، جلسات سخنرانی، گفتمان های دینی، جلسات پاسخ به احکام دینی، قرائت و تفسیر قرآن و... است.
وی با بیان اینکه 6خانه عالم در شهرستان اردبیل موجود است، گفت: 13خانه عالم در بیله سوار،22 خانه در پارس آباد، 15خانه در خلخال، 3خانه در سرعین، 9خانه در کوثر، 14خانه در گرمی، 9 خانه در نیر و 15خانه در نمین، 12خانه در مشکین شهر فعال است که علاوه بر روحانی مستقر این خانه‌ها نیز دایر است.

captcha