حرفه‌آموزی 6 هزار مددجو مازندرانی از خدمات کمیته امداد
کد خبر: 3682942
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷

حرفه‌آموزی 6 هزار مددجو مازندرانی از خدمات کمیته امداد

گروه سیاست و اقتصاد: معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد مازندران از ارائه خدمات حرفه‌آموزی به 6 هزار مددجو در 9ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، سید علی اصغر رضایی، معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد مازندران امروز 27 دی ماه  در جمع خبرنگاران گفت: 6 هزار و311 نفرازمددجویان تحت حمایت خدمات حرفه آموزی  را فرا گرفتند.

وی افزود: این دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح مهارت‌های شغلی وکسب و کار برای مددجویان تحت حمایت برگزار شد.

رضایی با اشاره به اینکه تا کنون دوره‌های حرفه‌آموزی در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صنفی، صنعتی، شیلات، خدماتی، حمل و نقل و صنایع دستی برای مددجویان برگزار شده است، افزود: دوره‌های بلندمدت مهارت آموزی، حرفه‌آموزی و کار آفرینی و دوره‌های کوتاه مدت پایدارسازی مشاغل با هدف حمایت از کسب و کارهای مجریان طرح های اشتغال نیز در سطح استان اجرا می‌شود.
وی افزود: 38 هزار نفرساعت آموزش برای مددجویان تحت حمایت برگزار شد که 68 درصد مددجویان بهره مند شده از این آموزش‌ها زن بوده‌اند.
معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه 3 هزار و230 نفراز مددجویان بهره مند شده از دوره‌های حرفه‌آموزی در مناطق شهری و 3 هزار 81 نفر در مناطق روستایی ساکن بوده اند، گفت: برای 328 نفراز مددجویان  طی 9 ماهه سال جاری کاریابی در بخش‌های خدماتی، تولیدی و کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: با همکاری سازمان‌های متصدی آموزش‌های مهارت‌آموزی وهمچنین انجام آموزش‌های نوین و مورد نیاز بازار کار می‌توان در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امدادگام های موثری برداشت. 

captcha