میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی جنبه فانتزی دارد
کد خبر: 3683153
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
فتح آبادی:

میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی جنبه فانتزی دارد

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی بیشتر جنبه فانتزی و نمایشی دارد و نه تنها باعث تسریع روند کار ارباب رجوع نمی‌شود بلکه باعث پیچیدگی کارها شده است در واقع ساز و کار میز خدمت مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، غلامرضا فتح آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، در شورای راهبری توسعه مدیریت استان که امروز، 27 دی ماه در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه جلسات شورای راهبردی از لحاظ اهمیت اگر بیشتر از توسعه نباشد، کمتر نیست، گفت: بررسی شناخت و نارضایتی‌ها و مشکلات دستگاه‌ها، راهبری و نظارت اجرای برنامه‌های تحقق دولت الکترونیک، راهبری نظام و آموزش بهسازی منابع انسانی، راهبری نظام توسعه و مبارزه با فساد، پایش سالانه بهره‌وری و کیفیت خدمات، استقرار نظام مدیریتی و برون سپاری از وظایف این شورا است و برای تحقق این محورها بیش از گذشته باید تلاش شود.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 28 قانون برنامه ششم توسعه، حجم دولت از لحاظ ساختار و سطوح مدیریتی باید 15 درصد تا پایان برنامه کاهش پیدا کند اما بر اساس آمار وضعیت فعلی نیروهای اجرایی استان، تقریباً به ازای هر 5 کارمند، یک مدیر وجود دارد که این نشان دهنده مشکل دار بودن حجم افقی و عمودی سیستم‌های اداری استان است.
فتح‌آبادی تاکید کرد: بر اساس استانداردها باید به جای تربیت نیروی مدیریتی، نیروی بدنه کارشناسی تربیت کنیم بویژه در بدنه مدیریت پایه مقداری باید تسهیل گری صورت گیرد همچنین باید دستگاه‌هایی که دارای پست بلاتصدی هستند مشخص شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به اینکه باید توزیع ناعادلانه نیروی انسانی در شهرستان‌ها برطرف شود، گفت: بیشترین تاکید ما بر ارائه خدمات الکترونیکی میز خدمت در دستگاه‌هاست هم اکنون بانک‌ها در این راستا خوب عمل کرده‌اند و در بحث حضوری میز خدمت این دستورالعمل ساز و کار مشخصی ندارد.
فتح‌آبادی در پایان بیان کرد: طبق ارزیابی ما، میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی بیشتر جنبه فانتزی و نمایشی دارد و نه تنها باعث تسریع روند کار ارباب رجوع نمی‌شود بلکه باعث پیچیدگی کارها شده است در واقع ساز و کار میز خدمت مناسب نیست.

captcha