میراث تاریخی یزد ملاک مناسبی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی است
کد خبر: 3683313
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

میراث تاریخی یزد ملاک مناسبی برای توسعه اقتصادی و فرهنگی است

گروه اجتماعی: رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت بافت جهانی،‌ گفت: میراث فرهنگی و تاریخی یزد ملاکی مناسب برای توسعه اقتصادی،‌فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، غلامعلی سفید،  رییس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد،‌ ضمن تسلیت جان‌باختن ملوانان نفتکش سانچی، اظهار کرد: شهر یزد برای دومین بار در سال شمسی جاری مورد توجه مراکز جهانی قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه امسال شهر یزد یکبار با معرفی شدن به عنوان شهر ثبت جهانی و یکبار هم دیروز سه شنبه 26 دی‌ماه به منظور دریافت جایزه ویژه شهر پایدار جهانی، به مردم جهان معرفی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد میراث فرهنگی، اجتماعی و معماری را معادن ارزشمند و ثروتی عظیم برای مردم یزد دانست و گفت: این میراث ملاک مناسبی برای توسعه بیش از پیش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در شهر یزد است.

سفید با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری از بافت تاریخی یزد، تصریح کرد: مردم یزد و مسئولان باید متعهد شوند که با حراست از میراث فرهنگی و اجتماعی بیش از پیش یزد را به جهان معرفی کنند.

این مقام مسئول توسعه اقتصادی و افزایش جذب گردشگران به شهر و استان را از جمله ویژگی‌های دریافت جایزه جهانی شهر پایدار عنوان کرد و ادامه داد:‌ اختصاص این جایزه به شهر یزد نشانه وجود ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی فراوان بافت تاریخی است که توسط نیاکان ما در معماری و مصالح خشتی به کار رفته است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: ارتقای خدمات اجتماعی و ارائه خدمات مدیریت شهری از دیگر ویژگی‌های شاخص دریافت جایزه شهر پایدار است.

منبع: شورای شهر یزد

captcha