دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل آینده منتقل شود
کد خبر: 3683319
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴

دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل آینده منتقل شود

گروه اجتماعی: رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر استان یزد گفت: باید با تبیین و تدوین برنامه‌هایی ویژه‌ کودکان و نوجوانان، قدم موثری را برداریم و در انتقال دستاوردهای انقلاب به نسل آینده، بکوشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، عباسعلی دانافر، رئیس کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر استان یزد 28 دی ماه در اولین‌ نشست کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجراستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران که به عنوان معجزه‌ قرن بیست قلم‌داد می‌شود، بر اساس سه عنصر اعتقادات و ایمان مذهبی، اتحاد ملت و رهبری منحصر امام راحل (ره)، به بار نشست و این انقلاب، عظمت بی نظیری داشته است و می توان آن‌ را، نخستین انقلاب پست مدرن دنیا دانست.

وی ادامه داد: در آستانه‌ فرارسیدن سی و نهمین سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم و برماست که با تبیین و تدوین برنامه‌هایی، ویژه‌ کودکان و نوجوانان، قدم موثری را برداریم و در انتقال دست‌آوردهای انقلاب به نسل آینده، بکوشیم.

دانافر با اشاره به این که دو نسل از انقلاب گذشته، افزود: شاید خیلی از کودکان و نوجوانان با رسالت‌ها و آرمان‌هایی که ریشه و منشا انقلاب رادربر داشته است، آشنایی ندارند و با همت و هم‌کاری و هم‌دلی سازمان‌ها و نهادهایی که، به نوعی با کودک و نوجوان مرتبط هستند، می‌توان درانتقال دست‌آوردها و پیشینه‌ انقلاب با استفاده از ادبیات، هنر و خلاقیت، توام با رنگ و نورو شادی و نشاط اقدام نمود.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری، با توجه به این‌که، یک نهاد فرهنگی و خلاقیت محور است و با عهده داربودن مسئولیت کمیته‌ کودک و نوجوان ستاد دهه فجراستان، در نظر دارد، به یاری اعضای این کمیته، بااجرای فعالیت‌های فرهنگی‌ هنری‌ ادبی، در انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و آن‌چه را که باید کودکان و نوجوانان بدانند، موفق عمل کند.

دانافر از برگزاری پنج جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی و برنامه‌های فرایند محوردرمرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و اظهارامیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های تدارک دیده شده، سهم بسزایی در گرامی‌داشت سی و نهمین سال‌گرد انقلاب، چون سال‌های گذشته، داشته باشیم.

captcha