فلسطین دشمنان واقعی خود را شناخته است
کد خبر: 3683409
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

فلسطین دشمنان واقعی خود را شناخته است

گروه سیاسی: امام جمعه محلات گفت: رهبران و مردم فلسطین متوجه شده‌اند که تنها راه نجات فلسطین مقاومت و انتفاضه است مردم فلسطین دشمنان واقعی خود را شناخته‌ و به دست داشتن حاکمان مرتجع عرب در حمله به فلسطین آگاه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، 29 دی ماه، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و پرهیزکاری گفت: به فرموده قرآن هر شخصی تقوا پیشه کند، خداوند متعال راه‌ مقابله و رد شدن از مشکلات را به او نشان خواهد داد.
خطیب جمعه محلات با اشاره به تفرقه و تشتت در مسلمانان گفت: در آیه ۹۱ سوره مائده، القائات شیطانی یکی از اسباب تفرقه عنوان شده است، همچنین شراب و قمار از دیگر عوامل تشتت در مسلمانان است این دو باعث دوری انسان از ذکر و یاد خداوند می‌شود.
وی افزود: امیرالمومنین در خطبه ۱۱۳ نهج البلاغه تأکید بر اتحاد می‌کند و خباثت و پلیدی‌های وجود انسان را عامل تفرقه می‌داند در جنگ احد آنچه باعث شکست مسلمانان شد دنیا دوستی و دنیا طلبی بود. مسلمانان در ابتدا که برای خداوند می‌جنگیدند پیروز میدان بودند ولی وقتی نوبت به تقسیم غنائم رسید، دنیا دوستی اکثر آنها موجب شکست در جنگ شد.
امام جمعه محلات در خطبه دوم با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: باید درس ایستادگی، تقوا، حیا و عفت را از آن حضرت بیاموزیم. به ویژه خواهران باید با حفظ حجاب اسلامی، راه آن حضرت را ادامه دهند.
حجت السلام ربانی با اشاره به روز غزه گفت: در این روز سربازان رژیم غاصب اسرائیل به مردم غزه حمله و ۷۰۰۰ نفر از آنان را به شهادت رساندند.اسماعیل هنیه در نامه به رهبر انقلاب اظهار کرد که رهبران غزه طی چند سال مذاکره با اسرائیل متوجه شدند که مذاکره وقتی جواب می‌دهد که طرف مقابل صلح طلب باشد نه مستکبر
وی تأکید کرد: آنها متوجه شده‌اند که راه نجات فلسطین مقاومت و انتفاضه است رهبران و مردم فلسطین دشمنان واقعی خود را شناخته‌اند. آنها به دست داشتن حاکمان مرتجع عرب در حمله به فلسطین آگاه هستند.
خطیب جمعه محلات در پایان افزود: متاسفانه خشکسالی در چند سال گذشته و به ویژه در چند ماه اخیر کشور را تهدید می‌کند ما از درگاه خداوند متعال عاجزانه خواستار بارش نزولات الهی هستیم.
یادآور می‌شود: مردم محلات در پایان خطبه‌های نماز جمعه، دعای نزول باران را زمزمه کردند.

captcha