کلاهبرداری در قالب واریز سود سهام عدالت
کد خبر: 3683483
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
آنقی هشدار داد:

کلاهبرداری در قالب واریز سود سهام عدالت

گروه اجتماعی: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: شهروندان به هیچ عنوان به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی ناشناس و تبلیغاتی كه از آنها برای ثبت نام و واریز سود سهام عدالت درخواست اطلاعات شخصی می‌كند، توجه نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از پایگاه خبری پلیس استان، سرگرد احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ضمن هشدار در خصوص کلاهبرداری به بهانه ثبت نام و واریز سود سهام عدالت، گفت: یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران از آن سوء استفاده می‌کنند، پیگیری مطالبات دولتی است که به روش‌های مختلف از جمله سبد کالا، سهام عدالت و ... بروز و ظهور پیدا کرده است.
سرگرد آنقی ادامه داد: کلاهبرداران و سودجویان با تبلیغاتی با عنوان ثبت نام و واریز سود سهام عدالت، كاربران را به سایت‌های جعلی هدایت كرده و به محض وارد كردن اطلاعات حساب و مشخصات از سوی كاربر، اقدام به سوء استفاده از اطلاعات شخصی و برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی می‌کنند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: شهروندانی که سود سهام عدالت دریافت نکرده‌اند به هیچ عنوان، به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی که در آن از مردم درخواست اطلاعات شخصی جهت واریز سود سهام عدالت می‌شود توجه نداشته باشند و هر گونه اطلاع و اخبار را تنها از طریق سایت‌های معتبر و رسانه‌های جمعی پیگیری كنند.
سرگرد آنقی در پایان به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.cyberpolice.ir به‌ صورت برخط با کارشناسان پلیس فتا درمرکز فوریت‌های سایبری مطرح كنند.

captcha