رهبری، امت و مکتب، سه رکن اساسی پیروزی انقلاب
کد خبر: 3683548
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

رهبری، امت و مکتب، سه رکن اساسی پیروزی انقلاب

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: انقلاب اسلامی با تکیه بر سه رکن اساسی رهبری مقتدر و آگاه، وحدت امت و مکتب اسلام به پیروزی رسید و تداوم انقلاب نیز به این سه رکن بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، صبح امروز 30 دی‌ماه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
علی‌اصغر جمشیدنژاد، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست بیان کرد: مردم ایران با همدلی و اتحاد توانستند حکومتی را سرنگون کنند که مورد حمایت ابرقدرت‌ها بود، اما ایمان و ولایت‌پذیری مردم بر قدرت طاغوت غلبه کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر سه رکن اساسی رهبری مقتدر و آگاه، وحدت امت و مکتب اسلام به پیروزی رسید و تداوم انقلاب نیز به این سه رکن بستگی دارد.
وی افزود: مردمی که از تبعیض، بی عدالتی و بی‌حرمتی رنج می‌کشیدند و احساس کردند که باید حکومتی تشکیل شود که در آن به آرمان‌ها، خواسته‌ها و مطالباتشان توجه شود، به مقابله علیه رژیم طاغوت برخاستند.
جمشیدنژاد بیان کرد: اعتراض‌ها و جریان‌های مخالف رژیم پهلوی به‌دلیل عدم برخورداری از رهبری نتیجه نگرفتند، اما وقتی مخالفان و معترضان در سایه رهبری حضرت امام(ره) قرار گرفتند، توانستند بصورت منسجم و متحد عمل کنند و رژیم طاغوت را از پای درآورند.
وی اظهار کرد: رکن سوم تکیه بر ایدئولوژی اسلامی بود، یعنی اعتقاداتی که اکثریت مردم ایران به آن معتقد بودند و مبارزه با حکومت فاسد و ظالم را یک وظیفه دینی می‌شمردند.
معاون استاندار افزود: اگر شعار جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی هم رعایت شود هیچ خدشه‌ای به این نظام وارد نخواهد شد، چراکه با جمهوریت و اسلامیت یعنی آنچه که در باور اکثر مردم ایران است، پایه‌های این انقلاب ایجاد شدند.
در پایان این نشست بر تعامل میان دستگاه‌های اجرایی، به روز رسانی پورتال‌های روابط عمومی ادارات، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ مسئولین هر سازمان با مردم طی ایام دهه فجر و همکاری بیشتر میان رسانه و دستگاه‌ها تأکید شد.

captcha