برگزاری اجلاسیه بانوان « کنگره 2018 شهید سیستان و بلوچستان»
کد خبر: 3683775
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱

برگزاری اجلاسیه بانوان « کنگره 2018 شهید سیستان و بلوچستان»

گروه فرهنگی: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) اجلاسیه بانوان کنگره دو هزار و هجده شهید استان سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود.

دکتر مریم پویا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) اجلاسیه بانوان کنگره دو هزار و هجده شهید استان سه‌شنبه، سوم بهمن‌ماه در زاهدان برگزار می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان این‌که کنگره ملی شهدای استان نیمه دوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، افزود: اجلاسیه بانوان یکی از 5 اجلاسیه‌‎ جانبی و مهم برنامه‌ریزی شده برای این کنگره است.
وی با اشاره به نقش حیاتی بانوان در پیشبرد اهداف انقلاب و ایثارگری‌های آنان در راه حفظ آرمان‌های انقلابی، بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان ۱۷ بانوی شهیده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
پویا اظهار کرد: کنگره شهدا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌هایی است که سعی دارد تا فضای فرهنگ عمومی جامعه را تحت الشعاع فرهنگ ایثار و شهادت قرار دهد، فلذا این کنگره باید در لایه‌های زیرین خود بر سبک زندگی، تداوم راه شهدا، حفظ آرمان‌ها و نوسازی معنوی مردم استان تاثیرگذار باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه همه در قبال شهدا مسئولیم و باید برای برگزاری این کنگره ملی که نمودی از ارزش‌های انقلابی است تلاش کنیم، ادامه داد: در این کنگره، به پاس رشادت‌های دو هزار و هجده شهید استان، دو هزار و هجده کودک یتیم را تحت پوشش قرار خواهند داد.
رییس کمیته اجرایی اجلاسیه شهدای زن استان افزود: سخنرانی دکتر لاله افتخاری، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که خود فرزند و همسر شهید است، قرائت مقاله و اشعار در رثای ۱۷ شهیده زن استان به زبان‌های بلوچی و فارسی و همچنین تجلیل از خانواده‌‎های شهدا از محوری‌ترین برنامه‌های این اجلاسیه خواهد بود.

captcha