ساختمان خانه قرآن آل احمد(ص) در روستای خانکوک افتتاح می‌شود
کد خبر: 3683786
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
همزمان با دهه فجر؛

ساختمان خانه قرآن آل احمد(ص) در روستای خانکوک افتتاح می‌شود

گروه معارف: مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان فردوس از افتتاح ساختمان خانه قرآن آل احمد(ص) همراه با محفل قرآنی در روستای خانکوک از سوی اداره تبلیغات اسلامی در ایام دهه فجر خبر داد.

رضا قربانی، مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان فردوس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند:«کتاب انقلاب ما قرآن مجید است»، اظهار کرد: ایام الله دهه فجر بهترین فرصت برای اشاعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در شهرستان فردوس است.
وی افزود: جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر از همکاری و مشارکت نهاد امامت جمعه، فرمانداری، اداره تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، مجمع قاریان و حافظان، موسسه فرهنگی قرآن و عترت ریحانه النبی(س)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ناحیه بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری فردوس و همکاری کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر شهرستان فردوس است.
کارشناس قرآن اداره تبلیغات اسلامی فردوس بیان کرد: غبارروبی گلزار مطهر شهدای شهرستان با حضور جامعه قاریان و حافظان در 12 بهمن‌ماه، همراه با محفل معنوی انس با قرآن، برگزاری محفل بزرگ محوری انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان استانی در هیئت مهدیه، اعزام کاروان قرآنی «نور» به روستاها و مساجد در طول دهه فجر متشکل از قاری، حافظ، مداح و برنامه چند رسانه‌ای کانون فرهنگی روایت با موضوع مناظره شهدا از جمله برنامه‌های دهه فجر این شهرستان است.
قربانی ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه بزرگ عرضه محصولات قرآنی و فرهنگی و کتاب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون ها و موسسات وابسته به این اداره، برگزاری مسابقات قرآن و عترت با حضور بیش از 1200 دانش‌آموز به همت اداره آموزش و پرورش و دارالقرآن‌های وابسته از جمله برنامه‌های دهه فجر این شهرستان است.
وی اظهار کرد: افتتاح ساختمان خانه قرآن آل احمد(ص) همراه با محفل قرآنی در روستای خانکوک از سوی اداره تبلیغات اسلامی، برگزاری مراسم معنوی شبی با قرآن همراه با اجرای مسابقات فرهنگی در خانه‌های قرآن شهری و روستایی و همچنین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، غنی‌سازی کرسی‌های تلاوت در مساجد حجت ابن الحسن(عج)، چهارده معصوم (ع) و مسجد جامع باغشهر اسلامیه، بهره‌گیری از تلاوت قاریان ممتاز شهرستان در مراسم 12 و 22 بهمن، بخش مهمی از فعالیت‌های این کمیته در ایام الله دهه مبارک فجر است.
مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر شهرستان فردوس ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با فعالیت‌هاو برنامه‌هایی که در زمینه اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی به مناسبت ایام الله دهه فجر، انجام می‌دهیم بخشی از دین خود را نسبت به امام راحل(ره)، انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب، شهدا و ایثارگران ادا کنیم.
قربانی همچنین خواستار حضور پرشور مردم به جهت بهره مندی از فیض کلام الهی در این محافل و مجالس قرآنی شد.

captcha