ارسال بیش از 2 هزار مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خوزستان
کد خبر: 3684143
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

ارسال بیش از 2 هزار مدخل برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خوزستان

گروه فرهنگی: استاندار خوزستان با اشاره به روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان گفت: تاکنون 2875 مدخل برای تدوین این دانشنامه به کارگروه‌های مربوطه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در چهارمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوستان که روز گذشته 1 بهمن‌ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان، برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس که در واقع دفاع از وطن و دین ما بوده برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران‌زمین است. در کشورهای دیگر نیز سربازانی را که از کشور خود مقابل هجوم دشمن دفاع کی‌کنند مورد احترام و جایگاه ویژه‌ای برای آنها قائل هستند.

وی افزود: شاید آنچه سربازان کشورهای دیگر برای آن می‌جنگند فقط دفاع از وطن است، اما هشت سال دفاع مقدس دفاع از دین و اسلام نیز بر حفاظت از مرزهای کشور و وطن مضاعف شده است. این موضوع ارزش شهدای ما را دو چندان می‌کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خلوص، آراستگی و نهراسیدن رزمندگان اسلام جز از خدای متعال، الگو و اسوه‌ای برای همه ما و نسل جوان است. رزمندگان ما باید تکریم شوند و باید بتوانیم ویژگی‌های آنان را به شیوه‌های درست منتقل کنیم.

شریعتی تصریح کرد: با وجود تمام سلایق، گرایش‌ها و حتی بعضا برخی مخالفت‌ها، تکریم شهدا در بین همه مردم ایران امری مشهود و بارز است. بنابراین باید این احترام به شهدا در جامعه بیشتر حفظ و احساس شود.

وی با اشاره به طرح نصب عکس‌های شهدا در کنار منازل شهدا از سوی شهرداری اهواز تأکید کرد: این طرح باید به صورت پایلوت در یکی از مناطق آغاز و به سایر مناطق تعمیم داده شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: همچنین باید یادمان‌ها و موزه‌ها از نظر معماری به نحوی احداث شوند که حالتی جذاب داشته باشند؛ باید نسل جوان ابتدا جذب اثر هنری و سپس با راه و مشیت شهیدان آشنا شود.

شریعتی با اشاره به عدم برگزاری شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برخی شهرستان‌های استان گفت: باید شورای هماهنگی در شهرستانها تشکیل شود و اگر در شهرستانی این شورا تشکیل نشد، علت عدم تشکیل آن را از فرمانداران می‌خواهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام تلاش‌ها برای تکمیل باغ موزه دزفول انجام شود تا در دهه فجر افتتاح شود. همچنین بحث احداث موزه دفاع مقدس خوزستان در برنامه بوده است و شهردار اهواز اعلام کرده که از سال آینده می‌توانیم احداث آن را آغاز کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ادارات و دستگاه‌های برای بحث دفاع مقدس وقت ویژه‌ای قرار دهند. مخصوصاً دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل برق، آب، آموزش و پرورش و مراکز درمانی در این زمینه کار کنند.

شریعتی با اشاره به روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس خوزستان گفت: تاکنون 2875 مدخل برای تدوین این دانشنامه به کارگروه‌های مربوطه ارسال شده است.

captcha