زینب کبری(س)، ثمره خانواده نمونه ای که برای خلق حماسه عاشورا تربیت شد
کد خبر: 3684650
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

زینب کبری(س)، ثمره خانواده نمونه ای که برای خلق حماسه عاشورا تربیت شد

گروه معارف: امام جمعه شاهین دژ با تبریک سالروز میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم(س)گفت: شیرزن کربلا، ثمره خانواده نمونه ای است که برای خلق حماسه عاشورا تربیت شده است.

حجت الاسلام حسین فصیح نیا امام جمعه شاهین دژ در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار به همه محبان اهل بیت به‌ویژه جامعه پرستاری کشور، آن حضرت را یکی از عطایای الهی به بشریت، نائبة ‌الزهرا و شخصیتی برشمرد که در زمینه‌های مختلف معرفتی و عبادی درجه بسیار والایی دارد.

وی در بیان خصایص حضرت زینب(س) افزود: زینب کبری در مقام علمی، در زمینه تفسیر و فهم قرآن، شاگرد امیر مؤمنان علیه السلام است و در بیان احکام و تبیین مسائل والای اخلاقی، زبانزد خاص و عام در زمان خود بود.

امام جمعه شاهین دژ اظهار کرد: شیرزن کربلا رسالت نبوی را ادامه داده و پیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند، این قهرمان، خطبه کوبنده و غرّایی ایراد کرد که کل دنیا را در طول تاریخ تحت تأثیر قرار داد، این انسان بی نظیر را نباید صرفاً‌ فردی که در روز عاشورا به ناگاه زینب شد، دانست، مطمئناً‌ پرورش او عقبه و متأخره ای دارد که سبب می‌شود زینب، ‌زینب (س) شود. او ثمره همان خانواده نمونه ای است که برای خلق حادثه عظیم و بزرگ عاشورا تربیت شده است، آنگاه که در مجلس ابن زیاد در کوفه، ‌خطبه کوبنده و غرّایی ایراد کرد، در نظر دوست و دشمن، گویی امام علی (ع) در وجود او حلول کرده بود و به راستی آیا کسی در آن بحبوحه غیر از زینب کبری می توانست چنین خطابه هایی آتشین و متقن در رد خلافت خلفای جور و تأیید اهل بیت بگوید؟

وی با تبیین ویژگی ها و فضایل حضرت زینب (س) تأکید کرد: اینکه حضرت، پس از گذراندن تمام سختی‌ها در صحرای کربلا همه چیز را زیبا توصیف می‌کند، حکایت از روح بلند یک انسان تربیت ‌شده در خانه وحی دارد، حجاب و عفت، مبارزات، ولایت مداری و عبادت که غم جانکاه روز عاشورا نیز نمی‌تواند سبب غفلت از آن شود، برای تمام زنان و مردان عالم الگوی مناسبی است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این بانوی بزرگوار، فرمانبری از ولایت و ایثارگری تا مرز فدا کردن تمام هستی خود در راه اسلام است که این موضوع در جریان وقایع کربلا متجلی شد.

حجت الاسلام فصیح نیا خاطر نشان کرد: بانوان جامعه باید در برابر اینهمه ایثار و فداکاری آن حضرت برای احیای دین مبین اسلام، با دقت و بررسی عمیق در روش، منش و ابعاد مختلف شخصیت والای حضرت زینب(س)، وظیفه واقعی خود را بشناسند و با شکل‌ دهی درست به ذهنیت و افکار خویش آن ‌را به مرحله عمل برسانند. از این طریق می‌توانند به بهترین شکل در مقابل حضرت زینب(س) و اهل بیت رسول خدا(ص) ادای دین و تکلیف کنند.

وی در ادامه با یادی از شهدای مدافع حرم، گفت: ملتی که به شهدای خود افتخار می‌کند هیچ‌گاه شکست نمی‌خورد، اما هر ملتی که از شهدا و بزرگان دینی خود فاصله بگیرد و اجازه ایجاد تفرقه به دست دشمنان را بدهد، روی سعادت را نخواهد دید.

captcha