زینب کبرى‏(س) بیشترین بخش از نور امامت را دریافت نموده است
کد خبر: 3684681
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

زینب کبرى‏(س) بیشترین بخش از نور امامت را دریافت نموده است

گروه معارف: امام جمعه شهرستان هریس، اظهار کرد: حضرت زینب کبرى‏(س) از جمله زنان نادرى است که بیشترین بخش از فروغ جاودان نور امامت را دریافت نمود.

حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: زینب کبرى‏(س) از جمله زنان نادرى است که بیشترین بخش از فروغ جاودان نور امامت را دریافت نمود.
وی با اشاره به ویژگی های شخصیت حضرت زینب(س) افزود: شخصیت حضرت زینب(س) تربیت شده دامان مکتب خانواده و مجموعه‌ای است که افراد این خاندان هر کدام انسان‌های جامعی هستند که تمام فضایل و کرامات اخلاقی در این خاندان جمع شده است.
وی از تعبد حضرت زینب(س) گفت و خاطرنشان کرد: تعبد و تحجد حضرت زینب(س) یکی از بارزترین ویژگی‌های این شخصیت بزرگوار است که برای مرد و زن می‌تواند الگو باشد.
حجت‌الاسلام احمدی ادامه داد: حضرت زینب(س) پس از عاشورا، در کنار سرپرستی اسیران و حفظ جان امام سجاد(غ) از خطرها، توانست انقلاب حسینی را با تحمل زحمت‌های فراوان به پیروزی نهایی برساند و در انجام رسالت خویش، با صلابت واستواری ایستاد و نقش سنگین و رسالت خویش را به خوبی به پایان رساند تا آیین پیامبر(ص) و انقلاب کربلا دست خوش تحریف نشود.
امام جمعه شهرستان هریس یادآور شد: حضرت زینب(س) افزون بر ویژگی‌ها و فضیلت‌های شخصیتی، که از خاندان وحی ارث برده بود، در به ثمر رساندن نهضت عاشورا، نقش فوق العاده داشت.
حجت‌الاسلام احمدی، حضرت زینب(س) را فراتاریخی دانست و تاکید کرد: حضرت زینب(س) یک زن متعلق به دیروز، امروز و فرداست. چرا که  کرامت انسان و بندگی خدا و عدالت خواهی و شرافت و آزادگی، ارزش‌هایی هستند که به یک دوره خاص یا جامعه خاص متعلق نمی‌باشند. انسان‌های بزرگ، مفهوم فراتاریخی دارند.

captcha