زمینه جذب اقشار مختلف مردم به برنامه های فرهنگی و هنری فراهم شود
کد خبر: 3684724
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

زمینه جذب اقشار مختلف مردم به برنامه های فرهنگی و هنری فراهم شود

گروه فرهنگی: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با حضور آحاد مختلف جامعه گفت: زمینه جذب اقشار مختلف مردم به برنامه های فرهنگی و هنری فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، سوم بهمن ماه در دیدار با فرمانده سپاه دیواندره با بیان اینکه همکاری، همفکری و مشارکت دستگاه ها در اجرای برنامه های که در مسیر فرمایشات مقام معظم رهبری باشد، مورد توجه است، اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی در مسیر و هدف مشترک سپاه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار است.
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی زیر بنای اجرای برنامه‌های هنری، افزود: مسئله فرهنگی برای نظام‌های اداری ایران، در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در کل، عبارت است از همان فرایند جهان‌محلی شدن، که گاهی با نام سنت مدرنتیه، سنت‌گرایی، نوگرایی، شرق و غرب و اسلام و مسیحیت و عناوین دیگر خود را نشان می‌دهد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: تمامیت نظام‌های اداری ایران نه فقط وزارت آفرهنگ و آزاداسلامی یا سازمان تبلیغات یا صدا و سیما بلکه وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون و دیگر وزارت‌خانه‌ها همه دست‌اندرکار تولید سیاست‌ فرهنگی هستند.
قلعه شاخانی با بیان اینکه مسئله فرهنگی چیزی متمایز از مشکلات فرهنگ است، اعلام کرد: با توجه به مجموعه تحولاتی که هر روزه به دامنه و عمق آن افزوده می‌شود مسئله فرهنگ نیز هر روز دامنه وزارت‌‌خانه‌ها، ادارات و سازمان‌های بیشتری را می‌گیرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: گسترش تحولات ارزش‌های فردگرایانه، تکنولوژی‌های سوژه محور، رسانه‌ای شدن جامعه ایران، گسترش فرهنگ مصرف و مصرف‌گرایی، فراغتی‌شدن جامعه، زنانه شدن فرهنگ، گسترش ارزش‌های نمادین، چرخش فرهنگی و فرهنگی‌شدن، گسترش اقتصاد دانش‌محور، گسترش شبکه‌ای شدن جامعه و تحولات دیگر در مجموع باعث شده است که تمام سازمان‌های اداری ایران پیرامون امر فرهنگ و مسئله فرهنگی خود را بازتعریف کنند. حتی سازمان‌ها و نهادهای نظامی به نوعی درگیر فرهنگ و مسئله فرهنگی شده‌اند که این فرایند بخشی از آن خودآگاه و بخشی هم ناخودآگاه است.
فرمانده سپاه دیواندره نیز با تاکید بر تقویت زمینه های مشترک فرهنگی سپاه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: می توان با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در شهرستان، برنامه هایی را انجام داد و تمام جامعه هدف مورد نظر باشد.
جمشید بهشتی فر با بیان اینکه بسیج هنرمندان تجهیزات نور و دکور را برای استفاده هنرمندان تئاتر شهرستان فراهم کردند، اعلام کرد: این تجهیزات در آینده نزدیک در راستای تجهیز پلاتو این شهرستان تحویل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره داده خواهد شد.

captcha