53 اثر مستند در بوته داوری
کد خبر: 3684732
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم؛

53 اثر مستند در بوته داوری

گروه هنر: دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به تفاوت‌های جشنواره تلویزیونی و سینمایی، داوری سالانه تولیدات شبکه‌های سیما را در افزایش کیفی و کمی این آثار موثر دانست.

53 اثر مستند در بوته داوری
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ستاد چهارمین جشنواره سیما؛ سید سلیم غفوری دبیر بخش مستند چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم با اشاره به میزان آثار دریافتی در این بخش گفت: بیش از ۵۰ اثر مستند در این دوره از جشنواره تلویزیونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این مستند‌ها در مدتی قریب به سه سال از آنتن یکی از شبکه‌های سیما پخش شده و مخاطبان بسیاری را مجذوب کرده است.

وی قالب مستند را از پربیننده‌ترین آثار تلویزیونی در سال‌های اخیر دانست و افزود: سال‌هاست به این قالب برنامه‌سازی توجه ویژه‌ای می‌شود به گونه‌ای که در سراسر دنیا شبکه‌های تخصصی مستند روبه افزایش رفته است.

مدیر شبکه مستند سیما تاکید کرد: بنا به دلایلی جشنواره سیما در سال‌های گذشته برگزار نشد با افزایش میزان برنامه‌های پخش شده در طول قریب به سه سال از ۱۸ شبکه تلویزیونی، تصمیم گرفته شد در این دوره تنها چهار قالب سریال، مستند، پویانمایی و مسابقات به داوری گذاشته شود.

رحیمی برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی را در ارتقاء رشد کمی و کیفی آثار این رسانه موثر دانسته و اضافه کرد: اصولاً جشنواره‌ها محل رقابت آثار هنری از هر نوع هستند و همین رقابت‌ها عامل مهمی در ارتقاء سطح کیفی کار خواهند بود. پایان هر جشنواره با انتخاب آثاری از نگاه هیئت داوران یا مخاطبان همراه است و طبعا تولیدات برگزیده از کیفیت مطلوب تری برخوردارند. به عبارت دیگر جشنواره‌ها فرصتی برای دیده شدن آثار محسوب می‌شوند و همین موضوع باعث می‌شود تولیدکنندگان همواره نیم نگاهی به جشنواره‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: آثار مستند توسط افراد با تجربه داوری خواهد شد. اشخاصی که خود کار‌های بی نظیری در زمینه مستند ساخته اند و البته اثری در این دوره از جشنواره ندارند.

رحیمی در خاتمه به نقش مخاطب تلویزیون اشاره کرد و گفت: اگر چه جشنواره به صورت تخصصی برگزار می‌شود و انتخاب آثار توسط داوران خبره انجام می‌گیرد، اما نمی‌توان نقش بینندگان را در انتخاب آثار پخش شده از شبکه‌های کم رنگ دانست، چرا‌که مهمترین سرمایه تلویزیون مخاطبان آن است و بدون احساس رضایت بینندگان نمی‌توان کاری را موفق دانست.
captcha