اجرای بانکداری اسلامی رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون است
کد خبر: 3686571
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان تهران در بازدید از ایکنا:

اجرای بانکداری اسلامی رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون است

گروه اقتصاد: شیخ‌حسینی به فعالیت بانک توسعه تعاون در عرصه بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی این بانک، اجرای بانکداری اسلامی بوده و هست؛ چراکه یکی از معضلات نظام بانکی ما، علی رغم وجود قوانین خوب، اجرای نادرست بانکداری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محمد شیخ حسینی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان تهران، عصر امروز دوشنبه 9 بهمن 96 از بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان، مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی و خبرگزاری ایکنا بازدید کرد.
وی در جریان این بازدید با بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان، مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی و خبرگزاری ایکنا آشنا شد و از نزدیک در جریان تولید خبر در این خبرگزاری قرار گرفت.
شیخ حسینی در دیدار با رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی به بیان نکاتی درباره شکل‌گیری بانک توسعه تعاون پرداخت و گفت: این بانک در ابتدا به صورت صندوق تعاون که در سال 1371 تشکیل شده بود فعالیت می‌کرد. این صندوق، دولتی و وابسته به وزارت تعاون بود و صرفا هم تسهیلات اعتباری به تعاونی‌ها پرداخت می‌کرد.
وی ادامه داد: در این مدت، مباحث زیادی درباره ادغام یا انحلال این صندوق با بانک توسعه تعاون مطرح شده است اما همواره در همه دولت‌ها، رهبر معظم انقلاب، حامی اصلی بخش تعاون بوده‌اند.
شیخ حسینی اظهار کرد: ماهیت اصل 44 قانون اساسی، حمایت از بخش غیردولتی است و یکی از اهداف اصلی بخش تعاون، جلوگیری از تمرکز ثروت در اختیار افراد خاص، حمایت از حضور مردم در اقتصاد و کناره‌گیری دولت در اقتصاد است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان تهران یادآور شد: تشکیل بانک توسعه تعاون، هم خواست تعاونگران و از مطالبات آنها و همچنین مورد نظر مقام معظم رهبری بوده است. این بانک با سرمایه اولیه 5 هزار میلیارد ریال در سال 1388 به واسطه بند (ب) سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تشکیل شد و یکسال طول کشید که خود را با شرایط بانک مرکزی وفق بدهد.
وی تأکید کرد: بانک توسعه تعاون دارای 400 شعبه و 60 باجه در سراسر کشور است که 31 شعبه و 5 باجه آن مربوط به استان تهران است. فعالیت این بانک دارای شفافیت، رعایت ضوابط بانک مرکزی و همچنین موفق در عرصه بانکداری الکترونیک است.
شیخ‌حسینی به فعالیت این بانک در عرصه بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون، اجرای بانکداری اسلامی بوده و هست؛ چراکه یکی از معضلات نظام بانکی ما، علی‌رغم وجود قوانین خوب، اجرای نادرست بانکداری اسلامی است.

اجرای بانکداری اسلامی رویکرد اصلی بانک توسعه تعاون است
همچنین در این جلسه، رحیم خاکی، سرپرست مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی به بیان نکاتی درباره فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی ما حمایت از ایده‌های دینی و قرآنی در راستای تجاری‌سازی آنهاست. در رویداد استارتاپی اخیر که با همکاری صندوق نوآوری ریاست جمهوری برگزار کردیم، تیم‌های بسیار قوی حضور داشتند که هرکدام از آنها می‌توانند اقداماتی در راستای رسیدن به محصول انجام دهند و لذا ما از امکان همکاری با بانک توسعه تعاون استقبال می‌کنیم.
یادآور شد: بخش مهمی از فعالیت استارتاپ‌ها مربوط به تأمین مالی آنهاست اما این تأمین مالی باید توسط بانک‎های اسلامی و غیرربوی صورت گیرد.

captcha