نشست استانی ستاد دهه فجر در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد
کد خبر: 3686888
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

نشست استانی ستاد دهه فجر در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست استانی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ده کشور، نهم بهمن ماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست استانی ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر با حضور معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه‌های منطقه ده کشور، نهم بهمن‌ماه در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در این نشست دکتر عبدالرحیم هوشمند معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه همه ما متعهد به آرمان‌های انقلاب و دهه فجر هستیم، اظهار کرد: اکنون با گذشت 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، تلاش ما باید برای پایداری و تقویت این انقلاب باشد و این کار مستلزم یادآوری وقایع آن دوران و مرور عملکردهای صورت گرفته است.

وی گفت: بسیاری از خاطرات دوران انقلاب فقط در اذهان انقلابیون گذشته باقی مانده که یکی از وظایف کنونی ما، ماندگار کردن تاریخ آن دوران از طریق مکتوب کردن و تحویل به نسل آینده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه اشاره و خاطرنشان کرد: می بایست با در نظر گرفتن شأن و حرمت ایام عزاداری حضرت فاطمه(س)، نسبت به بزرگداشت شایسته ایام الله دهه فجر اقدام شود.

هوشمند ادامه داد: با توجه به تاکید فرمانداری اهواز مبنی بر برپایی هرچه باشکوه تر ایام دهه فجر، امیدوارم با همفکری و نوآوری در برنامه های دهه فجر امسال، بتوانیم گزارش جامع و مفیدی به وزارت علوم، فرمانداری و سایر دستگاه های مربوطه ارائه دهیم.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام سید لطف الله سپهر مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در تمام دنیا چنین اجماعی از جنبه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی دیده نشده که کلیه آحاد یک ملت علیه سلطه برخیزند، اما در جریان انقلاب اسلامی ایران این اجماع نظر اتفاق افتاد که نشان از وجود یک دست الهی بود که این قیام را رهبری می کرد؛ لذا از همین جهت است که گفته می شود انقلاب اسلامی ایران ریشه الهی دارد.

وی افزود: طی حدود چهار دهه ای که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد، سطح خدمات انقلاب در هیچ بخشی از کشور به اندازه دانشگاه و آموزش و پرورش نبوده و نمونه بارز این خدمات گسترده، همین است که امروز در دورافتاده ترین و محروم ترین مناطق کشور، دانشگاه دایر شده است. خدمات و برکاتی که دانشگاه برای جامعه دارد کمتر از حوزه نیست؛ لذا دانشگاه و دانشجو باید یک فرصت برای نظام اسلامی باشند تا پیام های انقلاب را به دیگر اقشار جامعه صادر کنند.

سپهر ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف ما در دهه فجر، تنویر افکار عمومی از طریق تشکیل اتاق فکر در دانشگاه هاست. دانشگاه باید خانه امنی برای تفکر انقلابی باشد تا از پرتو آن، نسل امروز را انقلابی تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

همچنین در ادامه این نشست استانی، دکتر محسن بانشی مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز به بیان اهم برنامه های دانشگاه شهید چمران اهواز به مناسبت دهه مبارک فجر پرداخت و برگزاری مسابقات ورزشی، عکس، کتابخوانی، داستان نویسی، فضاسازی محیطی، دیدار با خانواده شهدای انقلاب، حضور در راهپیمایی و نهایتاً برپایی یک مراسم بزرگ به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شامل سخنرانی، خاطره گویی، مسابقه برای حاضران در مراسم و اهدای جوایز، شعرخوانی و... را از مهمترین برنامه های دانشگاه شهید چمران به این مناسبت برشمرد.

در ادامه این مراسم، معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه ده کشور از جمله دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه صنعتی شهدای هویزه، خاتم الانبیاء بهبهان، جهاد دانشگاهی خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان خوزستان به بیان اهم برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام پرداختند.

گفتنی است؛ حفظ شأن ایام فاطمیه در مراسمات دهه فجر امسال، استفاده از سخنرانان خبره و آگاه به تاریخ معاصر، تلاش برای برگزاری برنامه های مشترک بین دانشگاه های استان از قبیل یادواره های فرهنگی و ورزشی، انتقال مفاهیم ارزشی و انقلابی به دانشجویان و برگزاری کارگاه های بصیرت‌افزایی و کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت وقایع پیش و پس از انقلاب، از نکات مورد تاکید حاضران در این نشست بود.

captcha