اندیشه امام خمینی(ره)، جان تازه‌ای بر کالبد جنبش‌های اسلامی دمید
کد خبر: 3688227
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
اسدالله بادامچیان:

اندیشه امام خمینی(ره)، جان تازه‌ای بر کالبد جنبش‌های اسلامی دمید

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: هسته اندیشه‌ای انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بود که بر اساس مفاهیم اسلامی تلاش کرد تا جان تازه‌ای بر کالبد جنبش‌های اسلامی بدمد که نمونه آن رشد و تقویت احزاب اسلامی در مصر، عربستان، کویت، ترکیه و عراق بود.

اندیشه امام خمینی، جان تازه‌ای بر کالبد جنبش‌های اسلامی دمید

اسدالله بادامچیان؛ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تأثیرات بین‌المللی پیام‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران جدای از ماهیت خود که علیه یک رژیم مستبد بود، بیشتر به‌عنوان یک ایدئولوژی رهایی‌بخش و منحصربفرد در نظام دو قطبی توانست خیلی زود فراگیر شود و برای سایر ملت‌هایی که به دنبال آزادی و استقلال بودند، الگو و الهام‌بخش به شمار می‌رفت.
وی ادامه داد: در واقع هسته اندیشه‌ای این انقلاب، امام خمینی(ره) بود که نوع تازه‌‌ای از جنبش‌های معاصر را بر اساس مفاهیم اسلامی عرضه کرد. امام(ره) اعتقاد داشتند که رژیم طاغوت به دلیل وابسته بودن، اهدای امتیازات بی حد و حساب و عدم اتکا بر مشروعیت داخلی، اسلام و حیثیت ملی را تضعیف کرد که در آن زمان اغلب کشورهای مسلمان منطقه از چنین وضعیت مشابه‌ای برخوردار بودند. هرچند در آن مقطع، مردم ایران و کشورهای مسلمان منطقه، از مقابله با استعمار و استکبار سرخورده و ناامید شده بودند؛ انقلاب اسلامی جان تازه‌ای بر کالبد جنبش‌های اسلامی دمید که نمونه آن رشد و تقویت احزاب اسلامی در مصر، عربستان، کویت، ترکیه و عراق بود.
بادامچیان در ادامه به موانعی که غرب و متحدان منطقه‌ای آن‌ برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی به وجود آوردند پرداخت و در این رابطه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان، رژیم‌های غربی مدام تلاش می‌کردند که از عطش انقلابی مردم ایران و کاهش دامنه تأثیرگذاری آن بکاهند و در این رابطه رفت و آمدهای دیپلماتیک داشتند اما بعد از عدم حصول نتیجه مدنظر آن‌ها، تحریم‌ها و جنگ و تهدید را به ما اعمال کردند. همچنین در آن مقطع جریانات و احزاب مخالف نظام نوپا را تقویت کردند تا شاید بتوانند ما را از رسیدن به آرمان‌هایمان عقب برانند یا در نهایت انقلاب را در همان اول کار شکست دهند؛ اما روحیه تسلیم‌ناپذیری و تعامل‌ناپذیری امام در برابر استکبار، دشمنان را به این نتیجه رساند که انقلاب ایران از پای در نخواهد آمد.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: چنین منش رفتاری از سوی امام بعدها به جانشین ایشان منتقل شد و با توجه به این‌که شاهد سبک تازه‌ای از دشمنی‌ها هستیم اما رهبری انقلاب توانسته‌اند همانند امام، این دشمنی‌ها را خنثی کنند. اما متأسفانه عده‌ای که البته در آن زمان هم بودند و امروز هم هستند، فکر می‌کنند که استقامت و اصرار ورزیدن بر آرمان‌های انقلاب، مانع پیشرفت کشورمی‌شود و در تلاش هستند تا به جامعه این‌گونه القا کنند که تنها راه‌حل رفع تمامی مشکلات کشور در مذاکره و کوتاه آمدن در برخی از آرمان‌هایمان است، اما پس از گذشت سال‌ها خود مردم به این نتیجه رسیده‌اند که این‌ها فقط شعارهای پوچی است که هیچ نفعی برای کشور ندارد و هیچ عزت و پیشرفتی برای کشور به ارمغان نمی‌آورد بلکه تنها راه توسعه و تقویت قدرت کشور، در اجرای صحیح آرمان‌های انقلاب اسلامی است که رهبری معظم انقلاب امروز به خوبی دارند این آرمان‌ها را مفهوم سازی می‌کنند و راه درست را پیش روی مسئولان و مردم می گذارند.

captcha