حضور بیش از 4600 آقا در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3689221
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

حضور بیش از 4600 آقا در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات: طی یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) بیش از چهار هزار و 600 نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به اتمام یافتن مرحله دوم تعیین روز متسابقان از 12 تا 15 بهمن‌ماه، این مسابقات قرآنی با حضور حدود چهار هزار و 608 نفر در بخش آقایان برپا می‌شود.
وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، رشته حفظ کل، حفظ 20، 10 و 5 جزء در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار می‌شود.
نجفی‌قدسی عنوان کرد: این مسابقات در بخش آقایان 28 بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی نور در قم، انتهای بلوار جمهوری اسلامی، یا نیروگاه، بلوار شاهد، نبش میدان امام حسین(ع)، مجتمع فرهنگی نور برگزار خواهد شد.


وی افزود: در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) بیش از 505 نفر از متسابقان از اتباع 16 کشور خارجی هستند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه است. تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن 501 نفر، حفظ 20 جزء 419 نفر، حفظ 10جزء هزار و 121 نفر، حفظ 5 جزء هزار و 54 نفر و قرائت تحقیق 949 نفر و قرائت ترتیل 564 نفر است.
نجفی‌قدسی در خصوص زمان‌بندی شرکت در مسابقات گفت: به دلیل استقبال گسترده شرکت‌کنندگان در این دوره، زمان‌بندی اجرای مسابقات توسط اتوماسیون فنی در اختیار متقاضیان قرار گرفته تا هر شخص بنابر سلیقه و اختیار خود زمان مورد نظر را انتخاب کند، بنابر این داوطلبان باید برای شرکت در این مسابقات، با توجه به نوبت تعیین شده خود که در کارت ثبت نام درج شده است‌، مراجعه کنند. لذا عدم حضور در زمان مورد نظر به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمان‌های اعلام شده وجود ندارد .
وی افزود: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی‌ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند‌ و تمام هزینه‌های آن توسط خیرین قرآنی تامین می‌شود و بنابر تأکید محمد انصاری، مؤسس و بانی آن، این دارالقرآن با هیچ نهاد قرآنی دولتی و یا غیر دولتی رقابتی ندارد و صرفا از جهت ادای وظیفه در پیشگاه قرآن کریم و به منظور پرکردن خلأها و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم وارد این عرصه شده است.
نجفی‌قدسی تصریح کرد: مسابقات در پنج نوبت و در ساعات 8 تا 10، 10 تا 12، 14 تا 15:30، 15:45 تا 17:45و18:30 تا 20:30 برگزار می‌شود که نوبت حضور افراد در هر نوبت نیز هر روز 30 ساعت پیش از ساعت نوبت مندرج در کارت تعیین و شرکت‌کنندگان برای نظم بیشتر سعی کنند تا یکساعت پیش از نوبت خود حتما در محل مسابقه حضور داشته باشند.

captcha