نارضایتی عمومی؛ منشأ جنگ نرم دشمن
کد خبر: 3689273
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

نارضایتی عمومی؛ منشأ جنگ نرم دشمن

گروه سیاست: یک کارشناس مذهبی عنوان کرد: دشمن با ایجاد نارضایتی عمومی به دنبال نابودی نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مجتبی حسینی یمین مدرس دانشگاه، سه شنبه 17 بهمن ماه در همایش روشنگری جهاد و شهادت اظهار کرد: در عصر حاضر چند شبهه مهم در جامعه مطرح است که پاسخ به آنها امری الزامی است.
وی با بیان اینکه، نقش رهبری در پیگیری و حل مشکلات جامعه کنونی چیست؟ مراجع تقلید برای رفع مشکلات مردم چه می‌کنند و هدف از انقلاب؛ سه شبهه مطرح در کشور است افزود: این کشور از قدیم الایام دشمن داشته و دارد و تلاش او برای نابودی این نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.
حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: دشمن با دو روش به دنبال نابودی این کشور است جنگ سخت و جنگ نرم، با شکست در بخش سخت حال جنگ نرم را پیش کشیده است که در این حوزه با ایجاد نارضایتی عمومی حتی در میان افراد مذهبی جامعه کار خود را پیش می‌برد.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: با شکل گیری نارضایتی عمومی، ناکارآمدی نظام مطرح می‌شود در ادامه ناکارآمدی رهبری و در آخر عدم مشروعیت نظام پیش می‌آید، دشمن با ایجاد نارضایتی به دنبال نابودی این نظام اسلامی است.
وی با بیان اینکه متأُسفانه ما دور خورده‌ایم گفت: ایجاد نارضایتی در یک فرد، کارآمدی یک نظام را به دنبال خواهد داشت و این همان چیزی که دشمن می‌خواهد لذا باید همواره تحلیل‌های خود از مسائل روز کشور و حتی جهان را با تحلیل رهبری قیاس کرد.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مسئولیت هر انسانی به میزان اختیارات اوست ابراز کرد: هر انسانی به میران اختیارات خود مورد سوال قرار می‌گیرد و در این میان اختیارات رهبری نیز به سلیقه افکار عمومی نبوده و در چهارچوب قانون اساسی است.

رهبر طبق قانون اساسی وظیفه اجرایی ندارد
این کارشناس مذهبی ادامه داد: رهبر طبق قانون اساسی وظیفه اجرایی ندارد لذا اجرای سیاست‌های کلی نظام بر عهده رئیس جمهور است، اما عزل و نصب رئیس قوه قضائیه و صدا وسیما بر عهده رهبر است که این نیز در صورت احراز فساد اخلاقی و رفتاری رئوسا و جایگزینی شخصی برتر از فرد عزل شده یا حداقل هم تراز با او انجام خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه باید همواره پایبند قواعد جمهوریت باشیم عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) با مقام نبوت خود هیچ گاه ار مردم سبقت نمی‌گرفت و همواره بر رأی و نظر ملت خود پیش می‌رفت.
حجت الاسلام حسینی در پاسخ به شبهه دوم گفت: همه مراجع تقلید نسبت به مشکلات مردم بی توجه نبوده و در زمان حکم داده‌ و می‌دهند اما در این بین کوتاهی از صدا وسیما است که این مهم را منعکس نمی‌کند، در کشور ما یقه جابجا گرفته می‌شود.
این مدرس دانشگاه در پاسخ به شبهه سوم نیز عنوان کرد: دین‌داری مردم از نظر کمی و کیفی نسبت به قبل از انقلاب روز به روز بیشتر می‌شود اما متأسفانه مردم همواره نیمه خالی لیوان را مشاهده می‌کنند، جوانی که امروز با وجود هجم بالایی از فساد و گناه دین خود را حفظ می کند نسبت به جوان قبل انقلاب کار بزرگی انجام داده و بی شک ثواب بسیاری خواهد برد.

 

captcha