22 بهمن روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ بعد از صدر اسلام است/ رئیس‌جمهور؛ سخنران مراسم راهپیمایی
کد خبر: 3689440
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
لطفی در نشست خبری:

22 بهمن روز طلوع بزرگترین انقلاب تاریخ بعد از صدر اسلام است/ رئیس‌جمهور؛ سخنران مراسم راهپیمایی

گروه سیاسی: قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام اهم برنامه‌های یوم‌الله 22 بهمن گفت: تجلی مردمی بودن نظام، راهپیمایی‌ها و مشخصا راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن است و از این منظر می‌توان گفت 22 بهمن روز طلوع و ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ ما بعد از صدر اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نشست خبری نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، به منظور تبیین اعلام اهم برنامه‌های راهیپمایی یوم‌الله 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، صبح امروز، چهارشنبه 18 بهمن، در سالن اجتماعات این شورا برگزار شد.

نصرت‌الله لطفی در ابتدا با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و تسلیت ایان شهادت حضرت زهرا(س) گفت: محور اصلی نشست امروز در رابطه با بزرگداشت یوم‌الله 22 بهمن است؛ روزی که در مقطع حساس کنونی حساس‌تر از همه سال‌های قبل است و به فضل الهی مردم با حضور خود در صحنه یک راهپیمایی باشکوه و حماسی را خواهند آفرید. این چنین راهپیمایی جز در ایران اسلامی نظیر نداشته و ندارد که همه مردم به صحنه بیایند تا وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌های آن اعلام کنند.

وی ادامه داد: البته دو برنامه مهم نیز پیش از راهپیمایی 22 بهمن برگزار خواهد شد. فردا میهمانی لاله‌ها در بیش از 18هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می‌شود و مراسم دیگر شامگاه 21 بهمن خواهد بود که به یاد تکبیر ساعات اولیه پیروزی انقلاب اسلامی 1357، بانگ تکبیر در سراسر کشور از خانه‌ها، مساجد و ... برخواهد خاست.

لطفی اظهار کرد: همچنین به یاد دیدار تاریخی 19 بهمن1357 و بیعت همافران نیروی هوایی با حضرت امام(ره)، فردا به مناسبت استمرار ان حرکت الهی و انقلابی، فرماندهان و مجموعه نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

لطفی اظهار کرد: همچنین به یاد دیدار تاریخی 19 بهمن1357 و بیعت همافران نیروی هوایی با حضرت امام(ره)، فردا به مناسبت استمرار ان حرکت الهی و انقلابی، فرماندهان و مجموعه نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) چندین جمله با یک مضمون دارند که به عنوان یک مرجع تقلید و فقیه جامع‌الشرایط با همه ویژگی‌های استثنایی، بیان کرده‌اند و این پیام ایشان به ملت ایران است؛«حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است»، «حفظ جمهوری اسلامی از نماز هم واجب‌تر است» و «در اسلام هیچ فریضه‌ای بالاتر از حفظ خود اسلام نیست بنابراین حفظ جمهوری اسلامی از اعظم فرائض است».

وی تأکید کرد: یکی از مصادیق عینی حفظ جمهوری اسلامی به ماند 39 سال گذشته حضور مردم در صحنه و برگزاری راهپیمایی است و مصداق عینی و محوری و شاخص‌ترین راهپیمایی، همین راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن است که تجدید بیعت با اسلام، انقلاب اسلامی، امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.

لطفی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «نظام متکی بر مردم شکست‌ناپذیر است». هر نظامی امکان شکست دارد الا نظام متکی بر مردم. تجلی مردمی بودن نظام ما و تبلور عینی آن، راهپیمایی‌ها و مشخصا راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن است. از این منظر می‌توان گفت 22 بهمن روز طلوع و ظهور بزرگترین انقلاب تاریخ ما بعد از صدر اسلام است.

وی اضافه کرد: باید اذعان کرد و اثبات کرد که یوم‌الله 22 بهمن یعنی عید فطر، عید قربان و عید غدیر، یعنی گذر از دوران سخت محرومیت از تغذیه معنوی و مادی که بر ملت ایران تحمیل شده بود؛ یعنی قربانی شدن اسماعیل‌های ملت ایران و صورت عملی و تحقق نعمت ولایت و اتمام نعمت الهی بر مردم ایران. از این منظر راهپیمایی 22 بهمن مظهر عظمت، اقتدار، اراده و عزم راسخ ملت ایران است.

لطفی ابراز کرد: در این راهپیمایی ده‌ها میلیون انسان پرشور و باانگیزه در صحنه حاضر می‌شوند و خواست خود را که «صراط مستقیم اسلام ناب محمدی» و خط اصیل احیاگر اسلام، حضرت امام(ره)، است، را اعلام می‌کنند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به هماهنگی و همدلی همه نهادهای امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و خدماتی در برگزاری این راهپیمایی باشکوه اشاره کرد و گفت: امیدواریم با حضور ده‌ها میلیونی مردم حماسه‌ای دیگر خلق شود.

وی با بیان اینکه راهپیمایی امسال به مراتب حساس‌تر از سال‌های قبلی است، گفت: امروز شاهد بالندگی روزافزون نظام مقدس دینی، دستاوردهای بی‌بدیل نظام و احساس خطر استکبار هستیم که انشالله در آینده‌ای نه چندان دور این انقلاب عامل اضمحلال و فروپاشی قدرت پوشالی غرب و حامیانش خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: لذا می‌بینیم شیطان بزرگ، آمریکا، رژیم جعلی و کودک‌کش اسرائیل و رژیم قبیله‌ای آل سعود با به‌کارگیری پیاده‌نظام خودشان، معاندین و فریب‌خوردگان، در صدد ضربه زدن به این نظام و راهپیمایی هستند.

وی ادامه دارد: انشالله مردم ما با عزمی راسخ‌تر از قبل یکبار دیگر مشت محکمی را نثار دشمنان کینه‌توز انقلاب اسلامی خواهند کرد و عامل خشنودی مضاعف دوستان انقلاب می‌شوند.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلبغات اسلامی اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن در بیش از هزار شهرستان، شهر و بخش و بیش از 4هزار روستا برگزار می‌شود. همچنین اندیشمندان و فرهیختگان از 38 کشور دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس، ژاپن، مصر، لیبی، هلند، کانادا و ... میهمان مردم ایران برای حضور درجشن پیروزی انقلاب اسلامی خواهند بود.

وی یادآور شد: بیش از 6هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار داخلی و خارجی که حداقل 250 نفر از آنان خارجی هستند برای پوشش و انعکاس خبری و تلویزیونی مراسم راهیپمایی 22 بهمن حضور خواهند یافت که صرفا در تهران 2800 خبرنگار داخلی و خارجی حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد: همچنین اکیپ‌های خبری شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی از اسپانیا، انگلیس، ژاپن، ترکیه در مسیرهای منتهی به میدان آزادی و خود میدان آزادی برای انعکاس شور و عظمت راهپیمایی 22 بهمن مستقر خواهند شد. امیدوارم میهمانان رسانه‌ای خاج از کشور به اخلاق رسانه‌ای پایبند و وفادار باشند و انچه واقعیت است را انعکاس دهند.

لطفی عنوان کرد: بیش از 20 هزار غرفه فرهنگی، هنری، رفاهی و امدادی در مسیرهای راهپیمایی در سراسر کشور خواهند بود که 1400 غرفه در مسیرهای راهپیمایی در تهران حضور دارند. همچنین بیش از 600 هزار دانش‌اموز، نوجوان و جوان بسیجی در قالب گروه‌های 1357 نفره به اجرای سرودهای انقلابی می‌پردازند.

لطفی با بیان اینکه ساعت آغاز ویژه‌برنامه‌های جشن بزرگ انقلاب در میدان آزادی ساعت 10 صبح خواهد بود، گفت: برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از قاریان ممتاز بین‌المللی آغاز خواهد شد و در ادامه با مداحی و قرائت قطعنامه سراسری و مردمی ادامه خواهد یافت. حسن ختام مراسم نیز سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی، رئدیس جمهوری کشورمان، خواهد بود.

وی ادامه داد: سخنرانان مراکز استان‌ها، به جز دو استان همدان و مرکزی، از تهران اعزام خواهند شد و انتخاب این سخنرانان فارغ از گرایشات سیاسی و جناحی خواهد بود و سخنرانان از همه جایگاه‌ها و قوای سه‌گانه و شخصیت‌های انقلابی و حوزوی خواهند بود.

لطفی عنوان کرد: سال آینده با اقتباس از فرهنگ اسلامی که عدد چهل را به عنوان رشد و تکامل و بلوغ نام می‌برند. نظام با همه قوا و ظرفیت‌ها مهیای ارائه کارنامه چهل ساله انقلاب اسلامی و نظام برامده از انقلاب می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسئله محدود به ده فجر سال 97 نخواهد شد و فجر 96 تا فجر 97 را در برمی‌گیرد. بلافاصله بعد از 22 بهمن سال جاری، از چهلمین بهار آزادی نام خواهیم برد و آن را به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گره خواهیم زد و از آن با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» یاد خواهیم کرد.

captcha