فراخوان نخستين جشنواره‌ شعر «نغمه‌هایی در غبار»
کد خبر: 3689626
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

فراخوان نخستين جشنواره‌ شعر «نغمه‌هایی در غبار»

گروه فرهنگی: معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان با هدف انعكاس معضلات و مشكلات ناشی از معضل گرد و خاك و خشك‌سالی، نخستين جشنواره‌ استانی شعر «نغمه‌هايی در غبار» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، فراخوان نخستين جشنواره‌ شعر «نغمه‌هایی در غبار» منتشر شد.

براین اساس معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در نظر دارد با هدف انعكاس معضلات و مشكلات ناشی از معضل گرد و خاك و خشك‌سالی، نخستين جشنواره‌ استانی شعر «نغمه‌هايی در غبار» را با شرايط زير برگزار كند:

جشنواره‌ «نغمه‌هايی در غبار» در دو بخش دانشجويی و آزاد برگزار می‌شود. 

محورهای جشنواره: الف) معضل گرد و خاك   ب) خشك‌سالی (شعرهای ارسالی بايد مرتبط با يكی از دو موضوع باشد)

بخش‌ها: الف) سنتی،  ب) آزاد

بخش ويژه: شعر طنز

شركت‌كنندگان در بخش دانشجويی بايد مشخصات كامل فردی، دانشگاه محل تحصيل، شماره‌ دانشجويی و رشته‌ تحصيلی خود را به همراه آثار ارسال كنند. لازم به ذکر است که همه‌ دانشجويان دانشگاه‌های استان خوزستان می‌توانند در اين بخش شركت كنند.

شركت‌كنندگان در بخش آزاد بايد مشخصات كامل خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و نشانی را به همراه آثار به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند (همه‌ شاعران خوزستانی می‌توانند با ارسال آثار خود، متقاضی شركت در اين بخش باشند. آثاری كه با نام مستعار به دبيرخانه‌ جشنواره ارسال شوند، داوری نخواهند شد همچنین شعرهای ارسالی نبايد تاكنون در كتاب، مجله يا فضای مجازی منتشر شده باشند.

شعرها بايد در صفحه «A4» تايپ شده و به صورت فايل word به پست الكترونيكی دبيرخانه‌ جشنواره به نشانی poetryfestival@chmail.ir و يا به تلگرام به آدرس @poetryfestival ارسال شوند.

متقاضيان می‌توانند حداكثر پنج اثر را در هر بخش ارسال كنند. هر شركت‌كننده می‌تواند به طور همزمان در هر دو بخش آزاد و سنتی شركت كند.همچنین آثاری كه در جشنواره‌های ديگر شركت كرده‌اند، داوری نخواهند شد.

محدوديتی برای قالب شعرهای ارسالی وجود ندارد.دبيرخانه‌ جشنواره حق دارد در صورت امكان آثار راه‌يافته به دور پايانی را با ذكر نام شاعران مننتشر كند.
آثار منتخب از سوی هيئت داوران به صورت كتاب منتشر خواهند شد.

زمان‌بندی برگزاری جشنواره

متقاضيان تا 28 اسفندماه مهلت دارند آثار خود را به پست الكترونيكی جشنواره به آدرس poetryfestival@chmail.ir و يا آدرس تلگرام دبيرخانه ارسال كنند.

جوايز در هر بخش:
نفر اول: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و 10.000.000 ريال جايزه نقدی
نفر دوم: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و 8.000.000 ريال جايزه نقدی
نفر سوم: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و 5.000.000 ريال جايزه نقدی
جايزه بخش ويژه: ديپلم افتخار، تنديس جشنواره و 10.000.000 ريال جايزه نقدی

علاقمندان به شركت در اين جشنواره مي‌توانند برای آگاهی بيشتر به تارنمای جهاد دانشگاهی خوزستان به نشانی http://jdkhz.ac.ir مراجعه كنند.

نشانی دبيرخانه، اهواز، دانشگاه شهيد چمران، ساختمان مركزی، طبقه همكف، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان است. 

فراخوان نخستين جشنواره‌ شعر «نغمه‌هایی در غبار»
 

captcha