جلسات مجمع خیرین استان مرکزی تشریفاتی نیست
کد خبر: 3690940
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

جلسات مجمع خیرین استان مرکزی تشریفاتی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبیلغات اسلامی استان مرکزی در جلسه مجمع خیرین استان گفت: جلسات این مجمع به هیچ وجه تشریفاتی نیست و به ویژه در شهرستان‌ها برکات خوبی داشته و مصوبات آن در حال اجرا می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، پنجمین جلسه مجمع خیرین استان با حضور مهدی قره شیخ لو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، امروز 23 بهمن ماه در استانداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این جلسه گفت: جلسات مجمع قرآنی استان به هیچ وجه تشریفاتی نیست و تشکیل این مجمع به ویژه در شهرستان‌ها برکات خوبی داشته و مصوبات آن از جمله احداث دارالقرآن و رفع مشکلات قرآنی هر شهرستان در حال اجرا می‌باشد.
حجت‌الاسلام شفیعی افزود: ظرفیت‌های قرآنی خوب استان، ساز و کار مجمع خیرین و اجرای برنامه‌های قرآنی ابتکاری باعث شده مباحث تبلیغی و ترویجی رونق بگیرد، در فعالیت‌های قرآنی نهادهایی که شاید به ظاهر ارتباط مستقیم با این فعالیت‌ها ندارد از جمله مجموعه صنعت، اقتصاد و دارایی، ثبت اسناد و ... همکاری خوبی دارند و به نوعی همه مدیران استان در امور قرآنی هماهنگ هستند.
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نیز در این جلسه با اشاره به اهداف مجمع خیرین قرآنی گفت: این مجمع دو کار بزرگ قرآنی را همزمان در برنامه دارد یکی مباحث سخت افزاری اعم از تهیه امکانات و ساخت مراکز ضروری در شهرستان‌هاست که به عنوان دستورالعمل کلی و البته با رویکرد مردمی دنبال می‌کند.
وی تأکید کرد: همچنین این مجمع در راستای تحقق نیازهای نرم افزاری حوزه قرآن تلاش می‌کند این حوزه اعم از تدوین برنامه و ایجاد هم‌افزایی میان مدیران استان در امور قرآنی است با این امید که ظرفیت‌های استان در کار هم قرار گیرند تا دورنمای خوبی برای امور قرآنی استان محقق شود.
حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به ابلاغ سند 1414 گفت: بر اساس سهمیه بندی شورای عالی قرآن در چشم انداز 1414، استان مرکزی باید 187 هزار حافظ قرآن تربیت کند بنابراین برای تحقق این چشم انداز که تا افق 1404 نیز باید یک سوم آن محقق شود نیاز به همکاری نهادهای مختلف از جمله مجمع خیرین در برگزاری دوره‌های مورد نیاز داریم.

captcha