مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد
کد خبر: 3691437
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

گروه اجتماعی - مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس امروز با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معرفی شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، عصر امروز طی مراسمی با حضور مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی، از خدمات چهارساله محسن خادم عرب باغی تقدیر و محسن نریمان به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، در این مراسم، گفت: دوره مدیریتی مهندس عرب باغی در تراکتورسازی بسیار درخشان بود و این عملکرد در منطقه آزاد ارس نیز ادامه یافت.

وی، افزود: خوشبختانه مهندس نریمان نیز با سابقه بلند مدت مدیریتی در سطح بالا و تجربه های ارزشمند وارد منطقه آزاد ارس شده است و بدون شک حضور ایشان باعث افزایش شتاب توسعه ای منطقه آزاد ارس و استان خواهد شد.

خدابخش، تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آذربایجان سر ایران است و منطقه آزاد ارس نیز گل سرسبد مناطق آزاد ایران است. بر همین اساس، باید پتانسل های این منطقه شکوفا شود.

استاندار آذربایجان شرقی، تصریح کرد: توسعه ترانزیت با وجود فرودگاه و حمل و نقل ریلی قوی تر محقق می‌شود و امیدواریم که این موارد توسعه ای در اولویت قرار گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: روسیه اولین بازار هدف برای صادرات منطقه آزاد ارس است و باید این بازار هدف بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

محمدحسن نژاد، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم، خطاب به مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس، بیان کرد: آشنایی بنده با شما به ۱۱ سال گذشته بازمی‌گردد، می‌دانم فرد سالم و انقلابی هستید، کار کرده و در قبالش پاداش بگیرید اینطوری مردم هم راضی می‌شوند. 

وی، نبود فرودگاه را معضل ارس عنوان کرد و افزود: هفت سال است فرودگاه ارس ردیف بودجه دارد، اما ساخته نمی‌شود، آنقدر معطل شد که ماکو فرودگاه ساخته و آن را برای احداث نکردن فرودگاه ارس بهانه می‌کنند. 

حسن‌نژاد، خواستار راه‌اندازی گمرک نوردوز، زیرساخت‌های مورد نیاز، رعایت عدالت بین کارکنان بومی و غیر بومی و افزایش سهمیه‌ی کالای مسافر در آستانه‌ی عید نوروز شد. 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، خاطرنشان کرد: بنده به هیچ عنوان کسی را سفارش نکرده و نمی‌کنم، آقای نریمان اگر کسی از قول بنده از شما درخواستی داشته باشد، نپذیرید. 

وی تصریح کرد: کسانی از  اختلاف نماینده مجلس و مدیرعامل منطقه استقبال می‌کنند که دنبال باج خواهی هستند. 

حسن‌نژاد،، در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: کسی آقای نریمان را نیاورده بلکه خودش افتخار داده و این مسئولیت را پذیرفت، باید دست به دست هم داده و منطقه آزاد ارس را آزاد کنیم.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سابق منطقه ازاد ارس در این مراسم، گفت: امروز کشور ما تنها به کار نیاز دارد و دیگر جای حرف و شعار نیست. باید برای جوانان اشتغال ایجاد کرد و همگان باید بر ایجاد اشتغال اهتمام ورزند و مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند.

وی، افزود: تمامی مدیرانی که در این منطقه تاکنون کار کرده‌اند زحمت خود را کشیده‌اند و آنهایی که می گویند در ارس کاری نشده کجایند؟ این حرف ها کمال بی انصافی است.

عرب باغی، اظهار کرد: تلاش کردیم موانع و مشکلات و چالش‌های پیش روی سرمایه گذاران در ارس کاهش یابد  و اگر بخواهیم به تعریف واقعی مناطق آزاد برسیم باید مدیران کلان این مناطق اصلاح در قوانین و نحوه اداره مناطق آزاد و اصلاح آیین نامه ها و شیوه نامه ها را در دستور کار قرار دهند.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

محسن نریمان، رییس هیات مدیره و مدیر عامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این مراسم، اظهار کرد: زمانی که قوانین مناطق آزاد را در مجلس تصویب کردیم، زمینه‌ها را برای رشد آسان مناطق آزاد فراهم کردیم و خوشحالم که توسعه کنونی این روزهای مناطق آزاد ارس را می بینم.

وی، افزود: برای توسعه مناطق آزاد نیاز به استفاده از تجربه‌های قبلی است و باید در قوانین جدید تلاش شود که توسعه مناطق آزاد ایران در اولویت کاری باشد.

نریمان، گفت: تغییرات مدیریتی در داخل سازمان منطقه آزاد ارس مدنظر نیست اما باید در کنار آن از سایر افرادی که به منطقه آزاد ارس خدمت می کنند نیز حمایت کنیم.

مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد ارس، تاکید کرد: معاونان و مدیران سازمان با همدلی و کار بیشتر می‌توانند ارس را به رده‌های بالاتری در بین مناطق آزاد ایران برسانند.

وی، خاطرنشان کرد: هم اکنون نیاز داریم که با کار بیشتر و همدلی و همکاری هر چه بیشتر برای توسعه منطقه آزاد ارس، آذربایجان شرقی و ایران اسلامی تلاش کنیم.

مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شدمدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس معرفی شد

 

captcha