افتتاح نمایشگاه «در حریم ریحانه» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3691831
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۸
به مناسبت هفته قرآن و عترت؛

افتتاح نمایشگاه «در حریم ریحانه» در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی - دبیر کمیته عفاف و حجاب ستاد صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه شهرکرد از افتتاح نمایشگاه در حریم ریحانه در چهارمحال و بختیاری خبر داد.

فرانک کبیری، دبیر کمیته عفاف و حجاب ستاد صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه هم‌زمان با هفته قرآن و عترت استان در موزه باستان‌شناسی شهرکرد برگزار شد.
وی با بیان اینکه نمایشگاه در حریم ریحانه با مشارکت شش دستگاه اجرایی استان برگزار شد اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف جامع عمل پوشاندن به شعار سال جاری یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برگزار شد.
کبیری با تأکید بر اینکه پس از شناسایی توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی استان از برترین آن‌ها برای شرکت و ارائه محصولات در نمایشگاه دعوت شد افزود: آموزشکده فنی خواهران، شهرداری شهرکرد، سپاه قمر بنی هاشم (ع)، آموزش و پرورش آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله این دستگاه‌ها است.
دبیر کمیته عفاف و حجاب ستاد صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه افراد جامعه سلیقه‌های متفاوتی دارند خاطرنشان کرد: پوشش مناسب و حجاب باید برای استفاده افراد با سلیقه‌های مختلف در جامعه ارائه داده شود.
وی خاطرنشان کرد: آثار دانشجویان رشته طراحی دوخت آموزشکده فنی با استفاده از نقوش هندسی ایرانی اسلامی تهیه شده که این نقوش را بر روی مانتو، کیف، کفش و روسری کارکرده‌اند.
کبیری شناسایی نقوش اصیل ایرانی و آموزش آن توسط اساتید مجرب به دانشجویان و علاقه‌مندان را یکی دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه در حریم ریحانه دانست و تصریح کرد: این هنرها قابلیت ارائه در خارج از کشور و صادرات نیزدارد.
دبیر کمیته عفاف و حجاب ستاد صیانت از حقوق شهروندی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه 90 درصد از محصولات ارائه شده در نمایشگاه تولید هنرمندان استان است ابراز کرد: در غرفه سپاه قمر بنی هاشم (ع) چادرها با طرح‌ها پارچه‌های متفاوت برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود.
وی ساعت بازدید از نمایشگاه را از ساعت 8 صبح تا 3 بعدازظهر دانست و یادآور شد نمایشگاه در حریم ریحانه از 25 بهمن لغایت 29 اسفند در موزه باستان‌شناسی شهرکرد دایر است.

captcha