ایکنا پیام‌رسان قرآن بوده است/ضرورت پرداختن به محتوای قرآنی
کد خبر: 3691836
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
حجت‌الاسلام نکونام:

ایکنا پیام‌رسان قرآن بوده است/ضرورت پرداختن به محتوای قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خبرگزاری ایکنا را از رسانه‌های خوب و مطرح خواند و گفت: خبرگزاری ایکنا خوب کار کرده است و در حد قابل توجهی توانسته است پیام قرآن، جلسات و اخبار قرآنی و دیگر برنامه‌هایی که در سطح کشور برگزار می‌شود را برساند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار ارائه شده در نمایشگاه قرآن و عترت استان، گفت: عزیزان در هر قسمت از نمایشگاه هنر را به کار گرفته و کوشیده‌اند وقایع و محتواهای قرآنی را به عرصه نمایش درآورند.
رئیس شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان اظهار کرد: هر اثر به نوبه خود حرف‌ها و سخنان خاصی را در بر دارد و هر کدام به زبانی توانسته‌اند ترسیم‌گر حقایق قرآنی باشند لذا باید از هنرمندان این آثار تقدیر و تشکر کرد.
امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه باید روی محتوای قرآن متمرکز شویم، تصریح کرد: یکی از نواقص فعالیت‌های قرآنی بسنده کردن به ظواهر و عدم پرداختن به محتواست و گاهی چنان در ظواهر غرق می‌شویم که از باطن و محتواهای غنی قرآن و دین غافل می‌شویم.
حجت‌الاسلام نکونام قرآن را دارای ظاهر و باطن‌هایی دانست که باید به آن‌ها توجه کرد و افزود: باید این محتواها را از درون قرآن بیرون کشید و در قالب هنر یا موضوعات دیگر در معرض جامعه قرار داد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مخاطب باید در نگاه اول پیام یک اثر هنری را دریافت کند، عنوان کرد: انتقال پیام در نگاه اول از ضروریات هنر است لذا تخصصی بودن یک اثر هنری خوب است اما پیام قرآن پیام عموم است و قرآن برای عموم مردم و کافه جامعه مطرح است.

ایکنا پیام‌رسان قرآن بوده است/ضرورت پرداختن به محتوای قرآنی


امام جمعه شهرکرد خبرگزاری ایکنا را از رسانه‌های خوب و مطرح خواند و گفت: خبرگزاری ایکنا خوب کار کرده است و در حد قابل توجهی توانسته است پیام قرآن، جلسات و اخبار قرآنی و دیگر برنامه‌هایی که در سطح کشور برگزار می‌شود را برساند.
حجت‌الاسلام نکونام با تأکید بر اینکه خبرگزاری ایکنا به خوبی در جامعه شناخته نشده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های قرآنی بسیاری در کشور برگزار می‌شود لذا این خبرگزاری باید در ارائه محتواهای قرآنی در سمع و نظر مردم تلاش بیشتری کند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فعالیت خبرگزاری ایکنا با توجه به توانمندی‌ها و امکانات موجود شایسته تقدیر است لذا امیدواریم شاهد گسترش قرآن در جامعه باشیم.
حجت‌الاسلام نکونام با بیان اینکه قرآن باید در متن زندگی مردم راه پیدا کند، اضافه کرد: قرآن کتابی است که مردم باید هر لحظه با آن مأنوس باشند زیرا هر مقدار ما از قرآن فاصله بگیریم و انس با قرآن کم باشد به همان میزان با ضایعه مواجه هستیم.
امام جمعه شهرکرد در پایان اظهار کرد: بسیاری از این ضایعاتی که با آن‌ها مواجه هستیم به دلیل ضعف ما در انس با قرآن و عدم بهره‌گیری ما از حقیقت قرآن و سبک زندگی قرآنی است لذا قرآن را باید به صحنه آورد و با توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی جامعه را بر سفره قرآن بنشانیم.

ایکنا پیام‌رسان قرآن بوده است/ضرورت پرداختن به محتوای قرآنی

انتهای پیام

captcha