دو کتاب شهیدان «محمود مراداسکندری» و «علی حسام‌وند» رونمایی شدند
کد خبر: 3692008
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳
در قالب هفته قرآن و عترت خوزستان؛

دو کتاب شهیدان «محمود مراداسکندری» و «علی حسام‌وند» رونمایی شدند

گروه فرهنگی ـ در قالب هفته قرآن و عترت خوزستان از دو کتاب «یادمان شهید محمود مراداسکندری» و «زندگینامه و وصیت‌نامه شهید علی حسام‌وند» با حضور مسئولان استانی شب گذشته 26 بهمن ماه رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از خوزستان، در قالب هفته قرآن و عترت خوزستان از دو کتاب «یادمان شهید محمود مراداسکندری» و «زندگینامه و وصیت‌نامه شهید علی حسام‌وند» با حضور مسئولان استانی شب گذشته 26 بهمن ماه رونمایی شد.

در این مراسم سیدکریم موسوی معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان با اشاره ه هفته قرآن وعترت استان گفت: این هفته از 23 بهمن آغاز شد و همچنان ادامه دارد. سعی برآن بوده تا به شکل مطلوبی از خانواده شهدای حله و منا در این هفته تجلیل به عمل آید بنابراین 3 برنامه ویژه در حوزه شهدا داشته‌ایم. بنابر توصیه معاون قرآن وزیر ارشاد به دیدار 5 خانواده شهید رفته و از آنها با هدیه معاون وزیر تجلیل کردیم.

موسوی گفت: تمام سعی ما برآن است تا در این هفته به اهالی قرآن استان خدمت ویژه داشته باشیم. همچنین رونمایی از تمبر شهید محمدسعید سعیدی‌زاده از برنامه‌های هفته قرآن است که به اجرا درخواهد آمد. برنامه‌های این هفته را به گونه‌ای تدوین کرده‌ایم تا در حوزه شهادت، ولایت و قرآن کریم اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد.

همچنین در ادامه عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان هم با اشاره به سنت حسنه برگزاری هر ساله یادوراه شهدا در کنار نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: همواره تاکید شهدای ما بر حمایت و دفاع از حریم ولایت بوده است؛ انتقال این موضوع به جوانان را همیشه در وصیت‌نامه‌هایشان تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: می‌توان به تناسب برنامه‌ای مختلف یک وصیت از شهدا را خواند تا بدانیم که تاکیدات آنا بیشتر بر نماز اول وقت، عفاف و حجاب بوده است.

فرجیان عنوان کرد: یکی از دلایل برگزاری چنین یادواره‌هایی تروی فرهنگ ایثار و شهادت و طرح گفتمان شهدا است تا بر نسل امروز معلوم شود که هدف شهدای والامقام از شهادت چه بوده است.

همچنین در پایان این مراسم با حضور مادر شهید حسام‌وند از کتاب این شهید والامقام که به کوشش طاهره ولی‌پور تدوین شده است، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم خانواده شهید مدافع حرم «محمود مراداسکندری» هم حضور داشتند که از کتاب این شهید والامقام نوشته حسن نورانی، رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha