زندگی حضرت زهرا(س) و در همه بخش‌ها الگویی برای جامعه اسلامی است
کد خبر: 3692092
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳
علیدادی‌سلیمانی:

زندگی حضرت زهرا(س) و در همه بخش‌ها الگویی برای جامعه اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان گفت: زندگی اجتماعی، سیاسی و عبادی حضرت زهرا(س) و در همه بخش‌ها الگویی برای جامعه انسانی و اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و گفت: این حضور رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی بود.
وی شهات حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: زندگی اجتماعی، سیاسی و عبادی حضرت زهرا(س) و در همه بخش‌ها الگویی برای جامعه انسانی و اسلامی است.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: یکی از بخش‌های زندگی حضرت زهرا(س) آگاهی دادن به انصار و مهاجر است و ایشان این آگاهی را گاهی اوقات با کلامشان و ایراد خطبه و گاهی با اشک و آه در رفتارشان نشان می‌دادند و گاهی هم عملی تلاش می‌کردند به مردم واقعیت‌های جامعه را نشان دهند.
وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) تا آخرین قدم و نفس در مسیر ولایت و امامت بودند، جایگاه و منزلت ایشان در نزد پیامبر اکرم(ص) به اندازه‌ای است که لقب ام‌ابیها نام می‌گیرند.
امام جمعه کرمان افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت و امام علی(ع) جان خویش را تقدیم می‌کنند و دفاع از شخصیت حضرت علی(ع) از دیگر ابعاد شخصیت زهرا(س) است.
حجت‌الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان به آثار و زیان‌های رفتارهای هواپرستانه اشاره داشت و گفت: اگر قرار بر جاری شدن رفتارهای هواپرستانه در عالم می‌بود، اصلا جهان هستی تباه می‌شد، و این نشان از نهایت زشت و ناپسند بودن اینگونه رفتار است.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهارکرد: قرآن می‌فرماید اگر قرار بود حق و عدل تابع هوا و هوس انسان‌های هواپرست می‌شدند، اصلا آسمان‌ها و زمین و هر کسی در آن بود، همه به تباهی و فساد کشیده می‌شدند.
حجت‌الاسلام علیدادی بیان کرد: اصولا حق و هوای نفس همیشه با هم درگیر و در دو جبهه مقابل هم هستند، گاهی هوا و هوس‌ها جمعی است و آن زمان خطرناک‌تر هستند.
وی گفت: بسیاری از رفتارهای زشت و شنیع مربوط به این است که اکثریت می‌گویند اینگونه عمل کرد، اما آیا اگر اکثریت گفتند باید به همان عمل کرد، لذا اسلام برای اینکه جوامع به این اشکال و خطر دچار نشوند، چارچوب حقی را معین کرده که اکثریت در قالب آن باید استفاده شود.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: آرای مردم در چارچوب حق، انحرافی در آن نیست، اما اگر آرای مردم در مقابل حق قرار گیرد، حتما انحراف می‌شود.
وی اظهارکرد: رای اکثریت نشات گرفته از بصیرت و آگاهی باید باشد و مردم آنقدر آگاه باشند که با آگاهی و بصرت در اکثریت قرار گیرند و همچنین باید اینقدر تبلیغ و بیان شود که مردم از روی هوا و هوس در اکثریت قرار نگیرند.
حجت‌الاسلام علیدادی تأکید کرد: اگر در اکثریتی که ریشه آن هوا و هوس، جهل و ناآگاهی است قرار گرفت، جامعه همانی است که روایات آن را غیرشاکر و در خط غیر ایمان می‌دانند که طعمه شیطان می‌شود.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان
انتهای پیام

captcha